nytt innkjøp men valget er ikke lett! - hjelp!

Medlem
14. sep. 2011
Sted
Oslo
Er det noen her inne som har noen formening om prisen på denne og grunnlag?
Rolex Datejust II - FINN Torget

Vurderer et nytt innkjøp nå snart men vet ikke om det blir en DJII med enten riflet eller glatt bezel ( beklager Mogens, jeg er megatreig til å bestemme meg! ) , 116610LN eller en Rolex Explorer 214270 :confused: prøvd alle tre, men vanskelig valg... Bruken er alt mulig, kanskje litt mer mot pent og da synes jeg 1166334 er meget pen! 116610LN synes jeg funker til alt!

Det skal ikke være lett! Noen innspill? Dere må gjerne poste bilder av deres explorer her eller DJII ;D

Det kommer vel litt an på hvilke andre klokker du evt har og hva bruksområdet vil være for den nye klokka. Etter å ha vinglet mye fram og tilbake, heller jeg mot at Explorer'en hadde vært det perfekte valget for en klokke som skal gå til alt.

Sub Date, no-brainer!
Er du sub-40 vil du fremstå som den unge, sporty spreke karlen du er
Er du post-40 vil den gi inntrykk av at du er en ung, sporty sprek karl.

Ps. vurdert Sub 114060? ;)

Om du velger DJ II anbefaler jeg rifla bezel fordi den er i hvitt gull som gir et ekstra flott skinn, samtidig som det er en mer klassisk Rolex-stil. Glatt bezel er penere på 214270 som har et ekstremt gjennomført rolig design (bare synd viserne er "for korte"). Jeg ville seriøst, som forrige taler slår et slag for, vurdert 114060. Kanksje ikke så mye hjelp? Men, iallefall noen betraktninger:)

Skal du ha en DJ II, så velg riflet. For meg er det det som er DJ.

Sub er ultra safe, det ser du sikkert på antallet som florerer her inne.

Explorer er for meg en tilleggsklokke enten det er en 39 eller 36mm. Den er utrolig vakkker, enkel og funker til alt, men den roer ikke lysten på noe mer.

Kjøp en Sub og en eldre Explorer 36mm i tillegg. Bruk sub selv og del Explorern med kona. Alle vinner!

Gå for en 214270, dersom du vil ha en klokke som passer til ALT, men samtidig ikke blir for røff eller for pen :)

DJII er flott, men blir litt for dressy for meg. Sub er jo perfekt til det meste, men blir kanskje litt for sporty med tanke på dine preferanser?

Dette kommer jo helt an på hvilken bruk som er den primære. For egen del synes jeg DJII med glatt bezel og blank skive er en genial allrounder. Riflet ring er pent, men den som sitter på DJII kan bli litt stor og flashy (i alle fall min oppfatning). Det er ikke noe galt i det, men med en såpass markant bezelring er det ikke noe for den som ønsker en diskré klokke. Dette er i alle fall noe jeg synes man bør tenke igjennom før man går til anskaffelse. Ellers må jeg si at datejust med lys skive er en genial sommerklokke, men for egen del synes jeg den har et noe mer begrenset anvendelsesområde resten av året.

116610LN er jo aldri feil.... Så min stemme går til sistnevnte dersom du står mellom de nevnte urene. Forutsetter imidlertid at du ikke har ørten børten dykkere med sort skive fra før ;)