Nytt bekjentskap

Medlem
28. juni 2011
Innlegg
101
Sted
Helgeland
Har den siste tiden mer eller mindre holdt meg til en klokke - Oris Aquis, som jeg synes er en vellykket diver til en fornuftig penge. Dette etter å ha nedskalert fra diverse Omegaer (Seamaster, Speedmaster og deVille), en Tudor og en Rolex. Som mange har erfart begynner det likevel å klø etter en tid - trenger vel egentlig en klokke til , gjør jeg ikke?

Denne gangen var det dette bildet i klokkecafé-tråden som vakte interesse:



Klokka gir neppe horologiske poeng her på sonen, men hos meg treffer den på mange punkter.

Whats not to like? Vel, den drives av batteri og er av et merke jeg ikke har erfaring med og som ikke har veldig høy status her på "Rolex-sonen". Den er også i titan som jeg ikke har erfaring med. Mangler sekundviser gjør den også. Likevel fanget den min interesse. Synes skiva er litt for busy, men fant fort ut at en tidligere versjon av klokka har en skive som faller i min smak. Altså noe å sette på listen over klokker som er interessante ved eventuelt fremtidig kjøp.

Etter dette gikk det selvsagt ikke mer enn et par dager før det lå en annonse på TS med den varianten av Aerospace Avantage jeg liker best. Noen kjappe meldinger senere var det gjort, og jeg har nå hatt klokka en god ukes tid. Foreløpig inntrykk er meget bra. Størrelsen er perfekt for meg (42 mm) og jeg liker virkelig hele pakka. Slank kasse, lett og veldig behagelig å bære på armen, god og behagelig lenke. Denne blir hos meg, så får jeg se om Oris'en går ut eller beholdes som beater. Noen mobilbilder:













Takk for titten og god lørdag!
 
Spennende valg. Hører gjerne litt mer om funksjonene, iom at det er to digitale skjermer. Synes å minnes noe fra gamle dager om Breitling - at enkelte modeller hadde nødknapp/sporing - og dermed kun kunne kjøpes/bæres av piloter. Har din klokke det?
 
Gratulerer!

Jeg må vel da ta på meg noe av skylden her siden jeg var den som postet bildet du refererer til. ;)

Syns klokken er spennende med sin litt uvanlige utforming. Pluss i min bok at den er av titan. Gøy også med noe som ikke alle andre har.

Ser det går veldig mange av disse på Klocksnack, men her på berget er de litt sjeldnere å se.
 
Denne er kul! Har prøvd en på lanken selv, og den var meget behagelig.

Gratulerer :)
 
  • Liker
Reaksjoner: OleK
Spennende valg. Hører gjerne litt mer om funksjonene, iom at det er to digitale skjermer. Synes å minnes noe fra gamle dager om Breitling - at enkelte modeller hadde nødknapp/sporing - og dermed kun kunne kjøpes/bæres av piloter. Har din klokke det?
Denne har ikke slik funksjon - kun "vanlige" som nedtelling, stoppeklokke, dato og dag, sekunder og dag, ekstra tidssone og den litt mer uvanlige minute repeater.
 
Gratulerer!

Jeg må vel da ta på meg noe av skylden her siden jeg var den som postet bildet du refererer til. ;)

Syns klokken er spennende med sin litt uvanlige utforming. Pluss i min bok at den er av titan. Gøy også med noe som ikke alle andre har.

Ser det går veldig mange av disse på Klocksnack, men her på berget er de litt sjeldnere å se.
He, he. Your to blame! Takk for at du postet bildet :)
 
Gratulerer - flott valg den der! Må innrømme at jeg har prøvd både den og den nye på 43mm, og likte de svært godt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: OleK