Nå skal jeg ikke kverulere i denne tråden, men jeg håper du tuller her...
Jeg tror ikke Celter farer med tull.
Det er ikke første gang jeg hører noe lignende og de jeg har hørt det fra tidligere har hatt sin bakgrunn fra medisin. Det skulle det ikke forundre meg om Celter også har. Uansett bakgrunn - jeg stoler på den mannen så lenge han kommer med gode råd og klare advarsler mot løping og alt annet som kan forringe ens helse.
Over til nyttårsforsettene:
1. Ta livet mest mulig med ro.
2. Tjene til livets opphold og en god ekstraslant som skal brukes på hobbyvirksomhet (les: klokker) - uten at det går ut over punkt 1.
3. Gjennomføre et par-tre gode ferieøkter både med og uten kjerring/unger.
4. Delta på flest mulig GTG - så lenge jeg er velkommen.
5. Foreta en vurdering og nærmere analyse av muligheten for å stumpe røyken en gang i fremtiden.
6. Lære meg litt mer om klokkemerker jeg kjenner og litt om klokkemerker jeg ikke kjenner - kanskje også bli "personlig" kjent med et par "nye" merker.
7. Sterkt vurdere om det finnes en eneste klokke i boksen som på et eller annet tidspunkt kan selges/byttes.
8. Være en så god og grei ektemann og far (og etter hvert bestefar) som mulig er utfra mine svært begrensede forutsetninger.
9. Mobbe Mathfjeld for sko, vesker og andre LV-merkede effekter han måtte ha i sitt eie.
Når det gjelder fjorårets nyttårsforsetter mener jeg at disse er oppfylt:
1. Opprettholde min status som rullingsrøyker.
2. Redusere vekten så mye at min mor legger merke til det (her holdt det med et par hekto).
3. Ikke løpe eller trene på annen måte enn det som måtte skje gjennom jobb.
4. Ta noen spaserturer.
5. Ta livet mest mulig med ro.
6. Øke innholdet i klokkeboksen.
7. Delta på flere GTG.
8. Mobbe Mathfjeld for sko, vesker og andre LV-merkede effekter han måtte ha i sitt eie.
9. Handle med Mogens.
10. Handle med søstera til Espen.