Nyhet: IWC Mark XX

Oscr

Støttemedlem
Medlem
21. mai 2014
Innlegg
657
Sted
Northern hemisphere
Mark XX, med ny kasse, nytt in house verk og vanntett til 100m.

@JørgenO kan sikkert fortelle mer, her er det lille jeg vet basert på info fra div. forum:

40 mm kasse, 10,8 mm tykk
49,2 mm fra remfeste til remfeste
20 mm remfester
10 atm
Automatisk 32110-verk med 120 timer gangreserve
Sort eller blå LPP
Lenke eller skinnrem m. IWCs EasX-change
5500 Euro
Tilgjengelig i enkelte markeder nå

Ingen info ennå på IWCs nettsider.



291326966_3390272587926382_2945011775796866645_n.jpg
 
Mark XX, med ny kasse, nytt in house verk og vanntett til 100m.

@JørgenO kan sikkert fortelle mer, her er det lille jeg vet basert på info fra div. forum:

40 mm kasse, 10,8 mm tykk
49,2 mm fra remfeste til remfeste
20 mm remfester
10 atm
Automatisk 32110-verk med 120 timer gangreserve
Sort eller blå LPP
Lenke eller skinnrem m. IWCs EasX-change
5500 Euro
Tilgjengelig i enkelte markeder nå

Ingen info ennå på IWCs nettsider.



Vis vedlegg 295804
Veldig fin klokke, men hadde helst sett at den ikke hadde dato..
 
Hoppet de bare over mark XIX, litt sånn som med iPhone 9?
Og hvor vanlig er det at det dukker opp bilder av uret i butikk uten noe som helst omtale fra IWC eller CEO Chris Grainger-Herr? Sistnevnte pleier å komme i forkjøpet av den offisielle instakontoen i alle fall :)
 
Info nå tilgjengelig på IWC US websider.

Virker veldig interessant denne - noen som sitter på informasjon om tilgjengelighet via norske forhandlere?
 
Jeg hørte at den trolig blir tilgjengelig i september. Kult med inhouse-urverk som går 120 timer, i motsetning til dagens som kun varer i 40 timer.

Designet er dog svakere enn på XVIII etter min mening, da tallene har blitt flyttet lengre inn i skiven og uret rett og slett er mindre lesbart. Synes også at uret ser billigere ut.

Mark XVIII med no-date og nytt inhouse urverk hadde vært optimalt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg hørte at den trolig blir tilgjengelig i september. Kult med inhouse-urverk som går 120 timer, i motsetning til dagens som kun varer i 40 timer.

Designet er dog svakere enn på XVIII etter min mening, da tallene har blitt flyttet lengre inn i skiven og uret rett og slett er mindre lesbart. Synes også at uret ser billigere ut.

Mark XVIII med no-date og nytt inhouse urverk hadde vært optimalt!
Var akkurat på IWC Boutique i Beverly Hills og prøvde den der, fin klokke!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: atler
Synes IWC treffer 99% blink her. Selve datovinduet skulle (kanskje) vært et lite hakk mot høyre. Men.. Siden de har trekt tallene lengre inn mot senter blir balansen i det hele veldig bra. Jeg likte denne!

Edit: Det er forresten ikke mulig å treffe 100% på en klokke... 99 av 100 er top notch ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: atler og hakotorg
Dette med datovinduet på Mark-serien har vært diskutert i så å si alt jeg noen sinne har lest om klokken.
Men kan noen urverk-kyndige forklare meg: hvorfor setter ikke bare IWC in et datohjul med litt bredere diameter? Er det noe urverksteknisk som står i veien for dette?