Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Leken sommerklokke det her med cordurarem og lume. Den kassen er vel nesten identisk den de bruker på de ekstremt antimagnetiske modellene?

Den ligner, men er ikke lik. Se for eksempel overgangen fra kassen til remmen, eller hvordan lugsene virker å være lengre på SBGX091:

imgrc0067968173.jpg


attachment.php


Ser man nøye på katalogbildet over, så virker det som om bezelen er flat og børstet i én retning (fra topp til bunn), og med en tynn blankpolert rand. Dette ser rett og slett utrolig lekkert ut.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Vegard og sydvester
Sant. Den vertikale børstingen ser helt rå ut mot den polerte bezelkanten. Likte også det mer buede remfestet som gir et mer elegant uttrykk.

Den ligner, men er ikke lik. Se for eksempel overgangen fra kassen til remmen, eller hvordan lugsene virker å være lengre på SBGX091:

imgrc0067968173.jpg


attachment.php


Ser man nøye på katalogbildet over, så virker det som om bezelen er flat og børstet i én retning (fra topp til bunn), og med en tynn blankpolert rand. Dette ser rett og slett utrolig lekkert ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Ca 2700 dollar etter dagens kurs

Den ligner, men er ikke lik. Se for eksempel overgangen fra kassen til remmen, eller hvordan lugsene virker å være lengre på SBGX091:

imgrc0067968173.jpg


attachment.php


Ser man nøye på katalogbildet over, så virker det som om bezelen er flat og børstet i én retning (fra topp til bunn), og med en tynn blankpolert rand. Dette ser rett og slett utrolig lekkert ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Så denne på «Klokkeriet Seiko Norge»

Hva synes dere om denne «Scubapro 450», for meg skurret det mye med skiven og kanskje krona. Forøvrig så fremstår skiven, visere og kransen helt ny! Visningen av dag skal vel kun være på asiatisk eller?
Har ikke sett bildet av baksiden eller snakket med vedkomende..
Gjerne rett meg hvis jeg har feil. :)

3F203CA4-EA52-4486-B636-B3356CEAA95A.jpeg



EDIT: FB Link
 
Så denne på «Klokkeriet Seiko Norge»

Hva synes dere om denne «Scubapro 450», for meg skurret det mye med skiven og kanskje krona. Forøvrig så fremstår skiven, visere og kransen helt ny! Visningen av dag skal vel kun være på asiatisk eller?
Har ikke sett bildet av baksiden eller snakket med vedkomende..
Gjerne rett meg hvis jeg har feil. :)

Vis vedlegg 93679


EDIT: FB Link

Det første jeg tenkte når jeg så 6105-8000`en var at det er aftermarket skive og visere. Veldig sjeldent at viserne er så blanke og fine, de blir som oftest korrodert, og det røde på sekundviseren forsvinner også. Selvfølgelig finnes det eksemplarer i veldig god stand, men det tror jeg ikke er saken her.

Scubapro-modellen kjenner jeg ikke så godt til, men et kjapt eBay-søk viser at det finnes store mengde med AM skiver.
 
Bilder er alltid kjekt. Her er min gamle 6105-8110, som jeg dessverre ikke har lengre. Den har etter min mening sjeldent strøkne visere og skive, men patinering av lumen og andre tegn på på aldring er ikke til å unngå på en klokke som gikk ut av produksjon for førti år siden.
P5152253.jpg
 
Noen her som har skaffet seg en blå mini-turtle?:)

Er strålende fornøyd med min i sort. Ville likt å høre hvordan blåfargen på denne oppleves.
 
Så denne på «Klokkeriet Seiko Norge»

Hva synes dere om denne «Scubapro 450», for meg skurret det mye med skiven og kanskje krona. Forøvrig så fremstår skiven, visere og kransen helt ny! Visningen av dag skal vel kun være på asiatisk eller?
Har ikke sett bildet av baksiden eller snakket med vedkomende..
Gjerne rett meg hvis jeg har feil. :)

Vis vedlegg 93679


EDIT: FB Link
Begge disse klokkene har AM urskive, visere og bezelinsert. I tillegg er den "6105" ´en ikke en 6105, men en 6309. Blir bare sur når jeg hører om folk som blir lurt opp i stry.