Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Bare nysjerrig på hvorfor du vil betale 4000 når du kan kjøpe til 1500 (+ moms) fra utlandet :)

I motsetning til mange andre i denne klokkeverdenen så er jeg ikke ute etter å flippe klokker med fortjeneste. Jeg er ute etter en klokke jeg kan kose meg med, og aldri selge, om jeg da betaler 2000 eller 4000 betyr ikke så veldig mye, samt at jeg får garanti.

Gjennom familiemedlemmer som driver butikk i Norge, så har jeg også opplevd på nært hold hvordan utenlandsk netthandel ødelegger for det norske næringslivet, noe som irriterer meg ganske mye. Alle er hele tiden ute etter å spare penger (og når det gjelder klokker; profitt), at folk glemmer at noen skal drifte butikkene som fikser klokken din, fikser sykkelen eller duppedingnsene dine,
 
I motsetning til mange andre i denne klokkeverdenen så er jeg ikke ute etter å flippe klokker med fortjeneste. Jeg er ute etter en klokke jeg kan kose meg med, og aldri selge, om jeg da betaler 2000 eller 4000 betyr ikke så veldig mye, samt at jeg får garanti.

Gjennom familiemedlemmer som driver butikk i Norge, så har jeg også opplevd på nært hold hvordan utenlandsk netthandel ødelegger for det norske næringslivet, noe som irriterer meg ganske mye. Alle er hele tiden ute etter å spare penger (og når det gjelder klokker; profitt), at folk glemmer at noen skal drifte butikkene som fikser klokken din, fikser sykkelen eller duppedingnsene dine,

Er helt enig med deg når det gjelder å beskytte lokal, ærlig og serviceinnstilt næring, og urmaker Karlsson i Ålesund går helt sikkert under den kategorien. Så finnes det jo andre som profitterer noe hinsides på oss forbrukere, mens servicen er så som så..

Ellers, det er lite å profittere på å flippe SKX, heller et spørsmål om hvor mye du taper. Støtter 100% at du skal kjøpe en keeper, min og er det selvsagt :)
 
Redigert:
DigiTuna

seiko_japan_edition_prospex_200m_solar_sbep005_digital_1524845042_e1c9c753.jpg

Seiko-SBEP001_003_005-Grahic.jpg
 
Redigert:
Fikk prøve denne SPB053en tilhørende en god kollega. Topp kvalitet og finish til prisen! Har noen erfaringer med lenken til denne modellen?

IMG_20180513_000810.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sommerled
To kommende Grand Seiko quartzmodeller som jeg synes ser veldig lovende ut! Digger formen på kassen, og stilig med gul sekundviser på den til venstre. :)

attachment.php
Oooooh. Denne er tett på perfekt! Mister litt av formspråket med lume på viserne, men samtidig mer praktisk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Stilig (og helt nødvendig) detalj at de inkorporerer grafisk minuttmarkør i skjermen som muliggjør tidtagning med dykkerbezelen. Et artig samspill mellom mekanikk og digital teknologi. :)

Oooooh. Denne er tett på perfekt! Mister litt av formspråket med lume på viserne, men samtidig mer praktisk.

Enig, og den ser ikke ut til å være en limitert modell heller. Grand Seiko kan dette med å få angulære kasser til å skinne, med bla. zaratsu-polering og veldig skarpe overganger mellom børstede og blanke overflater. Jeg kan tenke meg at denne vil se skikkelig lekker ut i levende live.
 
Redigert:
Leken sommerklokke det her med cordurarem og lume. Den kassen er vel nesten identisk den de bruker på de ekstremt antimagnetiske modellene?



Enig, og den ser ikke ut til å være en limitert modell heller. Grand Seiko kan dette med å få angulære kasser til å skinne, med bla. zaratsu-polering og veldig skarpe overganger mellom børstede og blanke overflater. Jeg kan tenke meg at denne vil se skikkelig lekker ut i levende live.[/QUOTE]