Nye hodetelefoner, "sammenleggbare" under 1000kr.

For å holde seg innenfor rammene:
Sennheiser PX 200 eller de Q460ene du har sett på. Jeg har hatt begge og likte i sum AKGene litt bedre. PXene er veldig avhengig av nøyaktig riktig plassering på ørene for å låte bra, pluss at jeg fikk ledningsbrudd veldig lett.

Jeg likte egentlig lyden i PXene best, men de gikk fort i stykker og man ser ganske dust ut med dem på.

Kjøpte AKG Q460 Quincy Jones som "nummer to hodetelefoner" for et års tid siden, på tilbud hos Soundgarden (rundt 500,-).

Solide og ok lyd. Lette og tar liten plass, enten i medfølgende etui eller løst slengende i en veske el. Ledningen kan tas av, og det er i-phone styring på den ene av ledningene. Hodetelefonene er (mis)brukt på sydenturer, reiser og av min sønn uten de har tatt skade av det. Som andre nevner er nok en Bose-variant et bedre reisefølge for å stenge ute lyder og ulyder, men da er det jo et annet budsjett.

Ellers har jeg inntrykk av at det er mengder av gode hodetelefoner i markedet, greia er vel egentlig å finne de gode tilbudene når de dukker opp.

Endte opp med Akg k450, betalte ca 500.

meget fornøyd så langt, behagelige å ha på over tid, samt lette å pakke ned i reisevesken min.
takker ellers for alle tips!

Mvh
stian

Selvom du allerede har handlet vil jeg +1 på QC15. Jeg reiser en del, både i og utenfor jobb. Reisingen blir en del behageligere med disse. Jeg er utrolig fornøyd.

Har hatt mine i ca 3 år, og betalte på den tiden 2000 kr i USA.