Nye Certina "par-klokker".

Medlem
13. mai 2014
Innlegg
8
Hei.
Jeg er ny her på tidssonen da jeg ganske nylig begynte å interessere meg for klokker, og da mer ordentlige urverk fremfor moteklokker. Etter en dårlig erfaring med en Armani klokke jeg ga til samboeren min, begynte jeg å sjekke litt og slik begynte interessen å melde seg :)

Jeg fant raskt ut at jeg ønsket å gi samboeren en ordentlig klokke til bursdagen hans nå i mai, og så lenge for meg en pris på rundt 5000 kr. Etter å ha sjekket ut både Certina og Tissot og noen av kvartsurene til Longines, fikk jeg se på "par-klokkene" fra Certina sitt 125års jubileum - DS-1 automatic 125th anniversary limited edition. Til tross for at totalprisen var på 11400 kr, falt jeg hodestups for disse og etter en times betenkningstid kunne jeg ikke dra uten å kjøpe de.

Nå er jeg jo litt spent på å høre hvor vidt jeg har gjort et bra kjøp eller ei! Ettersom vi kun er 24 og 23 er jo dette relativt "eksklusive" klokker for oss, og jeg er spent på å høre meningen til noen med litt mer peil enn meg! Bursdagen hans er ikke før i slutten av mai, så han har ennå ikke fått gaven :)


M.
 
Hei og velkommen inn hit!

To pene klokker med solide ETA-urverk! Vil si du har gjort et godt kjøp. Også er det jo litt sjarmerende med parklokker også :)

Vil også gi deg velfortjent skryt for å ende opp med å kjøpe mekanisk urverk fremfor quartz. Ikke mange jenter som vet å sette pris på det :)
 
Redigert:
Hei og velkommen inn hit!

To pene klokker med solide ETA-urverk! Vil si du har gjort et godt kjøp. Også er det jo litt sjarmerende med parklokker også :)

Vil også gi deg velfortjent skryt for å ende opp med å kjøpe mekanisk urverk fremfor quartz. Ikke mange jenter som vet å sette pris på det :)

Takk:) Gøy å få litt ros for kjøpet fra noen med litt peil! Så fort jeg oppdaget den imponerende mekanismen i de mekaniske urene fremfor kvartsur, var valget ganske greit! Mye mer sjel :)
 
Vel,ikke har jeg peiling,og ikke vet jeg om det er ett bra kjøp.
Men,jeg syns klokkene var stilrene uten alt for mye drit på urskiva,og det var jo en kul ide med his and hers syns jeg.
Blir ikke gubben fornøyd så får du bytte han ut:mrgreen:.

This is my today
 
Vel,ikke har jeg peiling,og ikke vet jeg om det er ett bra kjøp.
Men,jeg syns klokkene var stilrene uten alt for mye drit på urskiva,og det var jo en kul ide med his and hers syns jeg.
Blir ikke gubben fornøyd så får du bytte han ut:mrgreen:.

This is my today

Haha ja blir han ikke fornøyd med dette er det sikkert mange her inne som gjerne stepper inn :p

En slik tråd trenger jo forresten et bilde :)

Certina_DS-1_125th-Anniversary-Limited-Edition_Duo_C006.407.11.031.99_hi...-890x1024.jpg
 
Eg har lenge sett på DS-1-klokkene til Certina som svært lekre og mellom dei aller beste kjøpa i "mest for pengane"-klassen. Dette paret med den lyse skiva: fenomenalt!

Og som andre har sagt her, eit kvartsur kan ikkje måle seg med ein sveitsisk automat.

Sambuaren din er heldig. Gjer vel og ta eit bilete eller to når pakken er levert.
 
Eg har lenge sett på DS-1-klokkene til Certina som svært lekre og mellom dei aller beste kjøpa i "mest for pengane"-klassen. Dette paret med den lyse skiva: fenomenalt!

Og som andre har sagt her, eit kvartsur kan ikkje måle seg med ein sveitsisk automat.

Sambuaren din er heldig. Gjer vel og ta eit bilete eller to når pakken er levert.

Takk for ros for også utseendet! Som sagt, jeg kunne ikke dra uten de! Får poste bildet så fort han har fått de :)