Nyanskaffelse, Seiko diver

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.342
Sted
Oslo
Snublet over en rimelig Seiko og slo til. Dette er klassikeren SKX781, også kjent som Orange Monster. Synes standard-gummistrapen er kjip, så jeg bestilte en svart Nato med oransje stripe og en Maratac Elite til. Jeg elsker denne klokka, kjempegod byggekvalitet, stor og fin størrelse og et tøft utseende!

P1050466.jpg


P1050467.jpg


P1050472.jpg


P1050473.jpg

Wristshot:
P1050475.jpg
 
Tøft, grattis! Bruker den med lenka selv. Kjøpte et par Maratac Elite, men de ble litt for lange for de små nevene mine. Morsom klokke, jeg brukte min mye på stranda og på fjorden sist sommer :D
 
Brodern har samme klokka, digger den organge urskiven.
Det jeg synes er rart med Monster`n er at selv med mine pinglete håndledd, så passer den bra. Ligger veldig behagelig og føles ikke ut som noe monster. Den Maratec reimen så veldig bra ut!
 
Har et slikt monster selv som jeg bruker når det skal arbeides fysisk. (ikke så veldig ofte med andre ord). Har den på stållenke og synes det funker bra, men den natostrapen var også tøff.
 
Har ingen erfaring med akkurat den der, men generelt kan jeg si at Monster overgår alle Seiko 5 jeg noensinne har klådd på. Ikke for det, Seiko 5 er flotte klokker, men Monster har en je ne sais quoi som fascinerer stort.

Andre orange klokker:
Omega Planet Ocean Orange
Archimede Sporttaucher
Orient Power Reserve CFM00002B
Seiko Orange Sumo
Doxa Sub 600T
Tag Heuer Formula 1 Orange
Mühle Glashütte Rasmus

And the list goes on.....

edit: Også går det jo an å ta en titt på denne tråden!
 
Fikk ikke somlet meg til å bestille en Seiko, men "falt" for denne i går kveld så den er betalt nå.. Det er modellen med ETA 2824-2, og kombinasjonen sort/orange gjorde valget lett ;)

59_-951000789.jpg
 
Orange Monster er en af mine all time favourites :D Den kan ikke sammenlignes med den viste Seiko 5, kaldet "Monster Lite". Seiko 5´eren har glasbagkasse, ingen skruekrone, ingen lume perle på bezel og så er kassefinishen ikke nær så god som på Monster. Lumen er dog vildt god på begge Seikøer ;)

De viste remme passer super godt på din OM 8)

OMOM.jpg


BMlume35Procent.jpg


Red.jpg
 
Hei dere!

Legger på et lite innlegg her; meldte meg inn i Monsterfanklubben i dag!
Ur er bestilt! :D :D :D
Oransje skive på lenke!
Viste kona bilde og hun var mer entusiastisk enn for Jaegerne..... :mrgreen:
 
Enig,

Dette må vel være en av de beste "value for money" klokkene jeg vet om. Har den ikke selv, men har kjent på Norseman sin, haha.....
 
Seiko Monster er "good value" og generelt bra greier!! Har både oransje og svart, her er noen flere bilder:

På James Bond Nato:
P1060261.jpg


På lenke:
P7170164.jpg


I sitt rette element:
P6280047.jpg


Går fint til blå-skjorte og dress:
20090603_monster.png


Maratac Elite:
P1050476.jpg


Familiebilde:
P7020082.jpg
 
Veldig bra!
Imponerende Seiko samling!
Jeg hadde noen fine Seikoer i gamledager.
Men de er gone. Jeg tror jammen meg jeg skal kjøpe en par tre stykker.
Gleder meg som en unge til monsteret kommer! :D
 
Jeg trodde aldri jeg kom til å ønske meg en Seiko. Jeg trodde aldri jeg kom til å eie en oransje klokke. Jeg trodde aldri jeg kom til å kjøpe et ur med større diameter enn 40mm. Så oppdaget jeg Tidssonen.

Den Monsteren har virkelig fått tak på meg. Den er rett og slett overkul, og dersom kvaliteten bare er halvparten av det jeg har lest om den, må den være blant de beste klokkekjøp man kan gjøre.

Jeg har derfor bestemt meg for å bestille en Orange Monster, men er litt usikker på om jeg skal velge lenke eller gummirem. Jeg har veldig smale håndledd, og lurer på om lenken blir for voldsom. Har noen av dere Monstereiere med pikearmer erfaringer å dele? Aller helst ville jeg hatt den på en Maratac-rem, men dersom de ikke passet på Anders` håndledd gjør de neppe det på mine. Finnes Maratac i forskjellige lengder? Ellers ser jeg man kan kjøpe urene fra nettbutikken http://www.northvision.no/. Har noen erfaringer derfra?
 
Jeg synes Monster-lenken var ganske bra, passet greit på mine puselanker. Robust og trygg lenke til røff bruk, om enn ikke så superlekker.

Ebay er vel stedet, gode kjøp å gjøre der.

Selv gikk jeg dessverre lei av Monsteret gaske raskt, og den fant et nytt hjem her på forumet :)
Jeg ble aldri helt forelsket i bezelen, var noe som ble feil. Mye mer fornøyd med min SKX007-mod.
 
Personlig synes jeg at gummirem er kult, men det blir jo en smaksak :D . Jeg har gummirem på min seiko selv.

Hva gjelder for lange NATO-remmer så har jeg et forslag som jeg stadig bruker selv. Mulig det er å banne i kirken, men resultatet blir bra: Sett NATO-remmen på klokken og ta den på hånden. Finn det hullet du synes er mest komfortabelt. Lag et lite merke på remmen der den er lang nok til å komme igjennom den nederste bøylen pluss en litt sikkerhetsmargin (vi vil jo ikke miste uret). Klipp over remmen bak sikkerhetsmarginen, og varm deretter den nyklippede enden eit augneblink med en lighter for å "lukke" den, og hindre flising. Klipp eventuelt av den øverste bøylen på remmens klokkentolv-side med en tang, jeg pleier i allefall aldri å la remmen gå så høyt opp. Og vips; så har du en perfekt custom NATO-rem, uten 10-15cm med kjafs og dobbelbrett på utsiden av remmen. Det gjør jeg ihvertfall. :D
 
Jeg har noen vanlige Natoremmer som jeg har kappet på den måten. Men det går vel ikke på remmer av denne typen:

elitesamp2.jpg


Jeg har sett for meg en Orange Monster med slik rem med oransj kontrastsøm. Dersom de er for store, får jeg kanskje kjøpe en vanlig Nato med oransj stripe i stedet.
 
Jeg synes lenka er noe med det beste som er, i alle fall i den prisklassen. Det er vel alltid et godt råd (økonomisk) å kjøpe klokka med lenka, og evt etterbestille gummirem eller annet fra ebay.

Å kjøpe klokka på ebay er ikke noe problem heller, jeg har med hell handlet fra pokemonyu og premierworld der. Vær obs på at du ikke får med boks og papirer da, hvis slikt er viktig for deg er jo nevnte northvision eller chronograph.com mulig.