Nyanskaffelse(r)

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.341
Sted
Oslo
Etter å ha innsett at jeg ikke har råd til en Planet Ocean Orange denne sommeren, måtte jeg trøste meg med noe annet. Det ble som nevnt i en annen post, stål/oransje, in-house, tradisjonsrikt, ikke sveitsisk......

Dette er Orient CFM00002, som også kalles Planet Orient, av opplagte grunner. Cal Orient 46U40, Power reserve
P1050877.jpg


P1050870.jpg


P1050874.jpg


P1050882.jpg


P1050883.jpg
 
Jeg klinket for øvrig til på et knalltilbud gjennom jobben her en dag, og kjøpte ny pulsklokke (den forrige gikk ut av tiden etter et særdeles stygt sykkelvelt). Det ble en Polar denne gangen. Har vært ute og prøvd et par ganger nå, og det virker veldig lovende. Fikk med farts- og cadence-måler til sykkelen, som ser ut til å funke bra.

P1050890.jpg
 
Stilig! Grattis Krille!
Er det power reserve indikasjon den øverste viseren? Hva er størrelsen, så ganske maffig ut.
 
Den øverste viseren er power reserve, ja. Størrelsen måler jeg til ca 43mm uten krona.
 
Morsomt! Hva er førsteinntrykket?

Jeg liker dessuten godt looken til denne, Orient Star 300m diver:

OrientStar300Mdiver24.jpg


Skulle gjerne ha prøvd en :)
 
Gratulerer med en stilig klokke. Jeg har kikket på denne modellen selv og er spent på dine erfaringer med Orient. Kult med indikator for gangreserve.

Rune
 
Pen klokke krille! Gratulerer :)


Hvordan fungerer dataoverføring fra Polarklokken til PC? Hvilket grensesnitt benyttes?
 
ChristianN skrev:
Hvor handler man disse klokkene ?
Du kan titte på denne ebay-butikken (hvor jeg kjøpte min) eller hos watches88. Begge har fått gode tilbakemeldinger på Watchuseek. Klokka mi ble sendt med Fedex, det tok 4-5 dager og var helt problemfritt.

Anders skrev:
Morsomt! Hva er førsteinntrykket?
Førsteinntrykket er at det er en stor, solid klump med stål! Den har definitivt "wrist presence"! Jeg liker utseendet, størrelsen og lenka veldig godt. Har ikke fått noe eksakt inntrykk av nøyaktigheten ennå, men Orient har rykte for gode urverk, kanskje ikke helt i Seiko-klassen, men dog. Jeg elsker det faktum at det er gangreserveindikator, det skulle flere hatt. På den negative siden synes jeg claspen på lenka er litt simpel. Lenka er solid og god, men claspen lever ikke helt opp. Bezelen (en-veis, 60 klikk) synes jeg også godt kunne vært litt mer kvalitet over, hvis du skjønner. Det er noe med følelsen på den, den kjennes ikke like tight som på f.eks Monster.

Jeg synes også den du har bilde av der er kul, mulig det blir flere av samme merke etterhvert. Orient er for øvrig noe flere urmakere i Norge har kjennskap til - det eksisterte et norsk agentur lenge. F.eks har innehaveren av den bittelille urmakeren i Markveien på Grünerløkka bare godt å si om Orient, han påstår det er det merket med minst feil av de han har forhandlet noengang. Han har t.o.m en del nedstøvede Orient-er i disken sin ennå.

DJM skrev:
Hvordan fungerer dataoverføring fra Polarklokken til PC? Hvilket grensesnitt benyttes?
Det er IR-overføring. Det følger med en IR-port på USB hvis du ikke har på pc-en fra før.
 
krille skrev:
Førsteinntrykket er at det er en stor, solid klump med stål! Den har definitivt "wrist presence"! Jeg liker utseendet, størrelsen og lenka veldig godt. Har ikke fått noe eksakt inntrykk av nøyaktigheten ennå, men Orient har rykte for gode urverk, kanskje ikke helt i Seiko-klassen, men dog. Jeg elsker det faktum at det er gangreserveindikator, det skulle flere hatt. På den negative siden synes jeg claspen på lenka er litt simpel. Lenka er solid og god, men claspen lever ikke helt opp. Bezelen (en-veis, 60 klikk) synes jeg også godt kunne vært litt mer kvalitet over, hvis du skjønner. Det er noe med følelsen på den, den kjennes ikke like tight som på f.eks Monster.

Takk! Det var omtrent slik jeg forventet det. Har hørt at det er forholdsvis store kvalitetsforskjeller mellom de forskjellige Orient-modellene også ...


krille skrev:
Jeg synes også den du har bilde av der er kul, mulig det blir flere av samme merke etterhvert. Orient er for øvrig noe flere urmakere i Norge har kjennskap til - det eksisterte et norsk agentur lenge. F.eks har innehaveren av den bittelille urmakeren i Markveien på Grünerløkka bare godt å si om Orient, han påstår det er det merket med minst feil av de han har forhandlet noengang. Han har t.o.m en del nedstøvede Orient-er i disken sin ennå.

Ja, kjøp først du ;) Synd den er litt dyr. Ligger vel rundt 1200 USD.

Artig med litt historie, det er nok flere merker som har overliggere igjen rundt om i Norge.