Nyanskaffelse - en slik er det ikke mange som har!

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.341
Sted
Oslo
Hadde en viss kjøpekløe, og bestemte meg litt på impuls for å gå for noe uvanlig..... Bestilte for en liten tid tilbake en remake av en klassisk kinesisk klokke, og i dag ankom den: Tianjin 1963!

Det er snakk om en klokke som Tianjin-fabrikken (i dag under Sea-Gull-paraplyen) i Kina produserte for det kinesiske forsvaret i 1963 (hence navnet :D ). Det er snakk om en kronograf med 21-juvelers verk, pleksi, ikke noe dato, og lume er fremmedord..... Størrelsen er 38mm, og den leveres med en nokså standard G10 Nato.

Utseendet tiltaler meg ekstremt mye på et plan jeg ikke helt forstår (kommunist i magen? :? ), men jeg har hatt sykt lyst på en slik siden første gang jeg så den på nett.

Nuvel, nok pjatt, her er bilder:
PA280716.jpg


PA280718.jpg


PA280721.jpg


PA280723.jpg


PA280725.jpg


PA280728.jpg


PA280729.jpg


PA280715.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor
Den er frekk, om enn ikke helt ideologisk spiselig for meg :D Har sett den omtalt på TTT og bloggen til Singular, artig sak :D Grattis! Går den greit?
 
Anders skrev:
Den er frekk, om enn ikke helt ideologisk spiselig for meg :D Har sett den omtalt på TTT og bloggen til Singular, artig sak :D Grattis! Går den greit?
Jeg er ikke akkurat noen kompis av kinesiske styresmakter jeg heller, for å si det mildt..... Men klokka er kul, og går foreløpig så¨greit som bare det. Har ikke skkurat fått målt nøyaktigheten, men kronoen går prikkfritt og resetter mykt og perfekt.
 
Flot lavet re-make af et 1963 ur - jeg kan absolut lide designet. Det kunne være sjovt hvis du noget sted, uden at skulle åbene det, fandt et billede af hvad der ligger i den. Man kan jo gætte på så meget, Kina har lavet lidt Valjoux kopier som ex V 7733 - som kunne være kopieret til denne, men der kan jo ligge meget andet i.

Ideologi eller ej - ser godt nok ud.
Med fare for at politisere, så har jeg rejst rigtigt meget i Kina. Et grumt diktatur, henrettelser som kan virke (og ofte er) næsten sporadiske - censur og andet grimt, men også et rige der har klaret en utrolig vækst, med en befolkning der på de fleste plan har det langt bedre idag end for 30 år siden - masser af smil, generelt mad nok, en fremragende udvikling i infrastruktur, og for what it is worth - jeg tror på rette vej. Det tror jeg i alle fald vi alle må håbe og bede til. En stor bekymring er forureningen

vh
 
Gratulerer! Klassisk og stilren + spesiell historie. Stilig med både rød og blå visere mot den hvite skiven. Håper kineserene kan hvis de vil med tanke på kvaliteten ;) :mrgreen:
 
hannover_dk skrev:
F Det kunne være sjovt hvis du noget sted, uden at skulle åbene det, fandt et billede af hvad der ligger i den.

er ikke SeaGull verket en ( lovlig) kopi av Venus 175?
 
lobergen skrev:
er ikke SeaGull verket en ( lovlig) kopi av Venus 175?
Det er korrekt at det i denne står en Sea-Gull ST-1901, som er utviklet fra Venus 175. Man kan se noen bilder av verket her.

edit: sticky-ballen min tok baklokket, så jeg tok et par bilder selv:
PA280737.jpg


PA280734.jpg
 
Flott urverk, og absolutt en morsom sak.

Jeg må bare si at overskriften din fikk meg til å trekke litt på smilebåndet da jeg oppdaget hvilket land klokken din kom fra. :p
 
Morsom klokke Krille!


Som et apropos kan man lese dagens leder i Dagens Næringsliv ;)
 
Santos-Dumont skrev:
Jeg må bare si at overskriften din fikk meg til å trekke litt på smilebåndet da jeg oppdaget hvilket land klokken din kom fra. :p
Haha, jeg tenkte mer på her på Tidssonen! :) :)

DJM skrev:
Som et apropos kan man lese dagens leder i Dagens Næringsliv ;)
Tror aldri jeg fikk sett gårsdagens DN, kan du gi et kjapt sammendrag?