Ny Rolex Explorer 1 36 mm

Explorer I

Ja, der ser du...:confused: Husket virkelig så dårlig.... Det beste er vel å ringe/maile de i morgen og høre;) Lykke til. (Om de har den enda da..)

Explorer I 36mm koster 36 600 hos Bjerke Bergen. Denne hadde de inne i juletider i fjor. Du er meget heldig om du får fatt i den da den er gått ut. Var forrige fredag i Bergen og måtte selvfølgelig innom Bjerke for å teste ut litt klokker. Da hun presenterte meg for Explorer I 39mm ble jeg MEGET GLAD for at jeg før jul kjøpte en 36mm. 39mm tiltalte meg overhodet ikke. Den så bare Inex-aktig ut.
Rolex har på den nye versjonen øket kassa med 3mm, men de har beholdt viserne til 36mm. Rart

Explorer I blir aldri den samme etter 36mm.

Fikk svar fra Bjerke i dag om at de har en på lager og prisen på den er kr. 37 400.
Er Bjerke en butikk det går ann å prute litt eller er de for fine for det?

37 400`? Ja, da har den gått opp i pris siden jula 2010;) Da jeg ringte på den hos Bjerke Bergen, skulle de ha 36 600.

Fikk svar fra Bjerke i dag om at de har en på lager og prisen på den er kr. 37 400.
Er Bjerke en butikk det går ann å prute litt eller er de for fine for det?

De har gode marginer, prut i vei.

Men dette må være en av de siste 36mm du kan få tak i ny og det kan nok kjapt tenkes at Bjerke også vet dette og ikke ser noe behov for å gå ned i pris (snarer opp kan det jo se ut som basert på posten over min :p).

De har gode marginer, prut i vei.

Men dette må være en av de siste 36mm du kan få tak i ny og det kan nok kjapt tenkes at Bjerke også vet dette og ikke ser noe behov for å gå ned i pris (snarer opp kan det jo se ut som basert på posten over min :p).

Jeg er spent på om de er villige til å gi rabatt, ja... :p

Det var dårlig med rabatt der i gården. De var en alt for seriøs forhandler til det. Jeg prøvde meg på kr. 36 000, men det var for mye forlangt å gå ned for dem. Frakten kunne de derimot spandere...

Det var dårlig med rabatt der i gården. De var en alt for seriøs forhandler til det. Jeg prøvde meg på kr. 36 000, men det var for mye forlangt å gå ned for dem. Frakten kunne de derimot spandere...

Jeg er ikke overrasket. Min kamerat, som er på jakt etter en Daytona SS, fikk ikke noe rabatt hos dem, han heller. Det de derimot kunne gjøre var å tilby ham gratis bytte av skiven, dersom han ønsket en annen farge, innenfor en periode på 5 år. Merkelig form for rabatt i grunnen.

Men, vil det si at AD´er som tilbyr kronerabatt er useriøse??? :p

Tror det er en del faktorer som spilelr inn der gitt.. Hvor mange de har solgt av årets kvote, hvor mange de må få ut, hvor mange selgeren har fått bonus for allerede, hvor kjekk eller søt selgeren synes du er osv ;).

Tror det er en del faktorer som spilelr inn der gitt.. Hvor mange de har solgt av årets kvote, hvor mange de må få ut, hvor mange selgeren har fått bonus for allerede, hvor kjekk eller søt selgeren synes du er osv ;).

Tror du glemte et par ting; hvor interesserte de er i å få kunder og et godt rykte... :p

Nja, en kunde de ikke tjener på er ikke formålstjenlig om kunden forventer full rabatt på klokkene sine i alle år fremover :p.

Nja, en kunde de ikke tjener på er ikke formålstjenlig om kunden forventer full rabatt på klokkene sine i alle år fremover :p.

Vel, med en avanse på (etter hva jeg har forstått) rundt 40% på hver Rolex de selger, så tror jeg ikke de sover dårlig om natten dersom de selger en klokke med 10% rabatt. Spesielt ikke om det fører til et godt rykte, økt salg og tilbakevendende kunder :)

Nei, jeg er absolutt 100% enig med deg og gjorde det ofte slik når jeg jobbet i butikk hvor slikt var mulig selv (antikvariat).

Har bare ikke alltid følelsen av at det er tilfellet i alle butikker man går inn i dag lenger.

Disclaimer: jeg har ikke prutet på en rolex hos bjerke selv.