Ny retning for Zenith?

Medlem
7. des. 2009
Innlegg
385
Sted
Oslo
Zenith har kommet opp i et par andre tråder så tenkte det kunne vært gøy med en egen tråd. Zeniths nye CEO Jean-Frédéric Dufour blir intervjuet i watchtime.com 4. januar (lenke her: http://www.watchtime.com/2010/01/the-new-man-zenith-ceo-jean-frederic-dufour-2/)

Her lover han å introdusere 30 nye "items" (regner med det betyr modeller).

Han forteller også at Zenith kommer til å satse på diamtere mellom 40-42 mm og designmessig: "Zenith plans to put contemporary interpretations of classical designs in the foreground. In this way, we aim to also win back target groups that we’ve lost in past years".

Må si jeg gleder meg som en unge til å se dette satt ut i praksis da jeg lenge har ønsket meg et El-primero verk men har vært ganske misfornøyd med hvordan zenith har pakket inn sine flotte ur.

Er det noen som har peiling på når vi kan se en ny kolleksjon?
 
Spennende saker, men lurer på om det er litt tidlig å forvente noe allerede i år. Dufour kommer så vidt jeg forstår fra Chopard. Litt usikker på hva man kan forvente av visjoner fra denne mannen.
 
Takk, Jarl! El Primero i flere TAG Heuer modeller er jo en interessant mulighet, ja.
 
Zenith er allerede i gang.

Må si jeg gleder meg som en unge til å se dette satt ut i praksis da jeg lenge har ønsket meg et El-primero verk men har vært ganske misfornøyd med hvordan zenith har pakket inn sine flotte ur.

Er det noen som har peiling på når vi kan se en ny kolleksjon?

Jeg har alltid hatt sans for Zenith som merke, men da spesielt historien, El Primero verket og tidligere modeller. De siste årenes modeller har nok vært litt for voldsomme i uttrykket for meg.

Derfor ble jeg veldig glad da jeg så hvordan de valgte å lansere jubileumsutgaven av El-Primero-urverket. Såpass glad at jeg endte opp med å kjøpe en.

16102009044.jpg


Samtidig rakk jeg å forelske meg i en annen variant fra Zeniths nye kolleksjon, og etter litt om og men, og erkjennelsen av at jeg egentlig hadde mer lyst på en Speedmaster som chronographen i samlingen, så ombestemte jeg meg. Og siden jeg for en gangs skyld hadde kjøpt uret hos en AD, og Tidemann er fleksible, så fikk jeg lov til å bytte mot et mellomlegg. Så da endte jeg opp med denne (som jeg ikke har eget bilde av).

18_1955_689_21_C492-2mindre-format.jpg


Uansett to ur fra Zenith som jeg tror og håper kommer til å peke ut veien videre for hvordan Zenith velger å pakke inn sine fantastiske urverk i fremtiden.
 
Zenith har kommet opp i et par andre tråder så tenkte det kunne vært gøy med en egen tråd. Zeniths nye CEO Jean-Frédéric Dufour blir intervjuet i watchtime.com 4. januar (lenke her: http://www.watchtime.com/2010/01/the-new-man-zenith-ceo-jean-frederic-dufour-2/)

Her lover han å introdusere 30 nye "items" (regner med det betyr modeller).

Han forteller også at Zenith kommer til å satse på diamtere mellom 40-42 mm og designmessig: "Zenith plans to put contemporary interpretations of classical designs in the foreground. In this way, we aim to also win back target groups that we’ve lost in past years".

Må si jeg gleder meg som en unge til å se dette satt ut i praksis da jeg lenge har ønsket meg et El-primero verk men har vært ganske misfornøyd med hvordan zenith har pakket inn sine flotte ur.

Er det noen som har peiling på når vi kan se en ny kolleksjon?

Vanskelig spørsmål, anhostma - men like fullt; - jeg vil tro vi er mange som venter i spenning når vi nå omsider får en mer "back to basic" produksjon/designretning fra Zenith's side. Jeg vil håpe og tro deres noget beklagelige (mislykkede?) eksperimentering med spesielt Defy-serien er over for en stund.

Men first things first; - morsomt med en egen liten Zenith-tråd her ute.
Tar vel en tid før vi (les: Zenith-fascinerte) er på nivå med Panerai, Omega og Rolex med sin egen folder her ute på Tidssonen, men pytt.... vi kan leve med "undertråder"...;)

Som nevnt i annen tråd, håper og tror jeg Academy-, Chronomaster- og Class-serien, med El Primero og Elite verkene på en måte blir den fremtidige benchmarken for den videre produksjon av sine in-house verk, og at vi får en ny æra etter en liten justering i tråd med det du har nevnt ovenfor.

Zenith tilhører det øverste sjikt av high-end ur, og fortjener bedre innpakning og omtale enn den noget "bling-bling" og space-aktige image man fikk etter de siste års design-retning.
Derfor var også gleden og tilfredsheten særdeles stor da jeg etter lang venting kunne sikre meg en ny Chronomaster GT før den gikk helt ut av produksjon/markedet. Et ur som for meg fremstår som noe av det vakreste og mest solide Zenith har produsert. Etter mitt ringe skjønn blir selve Symbolet for hva Zenith var/er...... og kanskje igjen blir...?:D
IMHO.
 
de ældre

Ja ikke skygge af tvivl om at også jeg holder langt mest af modellerne op til midt halvfemserne

Her en god gammel - tidlig Fastbeat Elprimero type - lænken har fået fjernet sin indgravering siden, fast-beat 36000 tures kaliber 3019 på 45 mm
ZenithElprimeroKal301944mmwithoutcr.jpg


En Rainbow sammen med sin fætter med hvide subdials - DeLuca
Toafenslag.jpg


En mere Italiensk inspireret ElPrimero
ZenithelprimeroRainbowwithsteelbeez.jpg


Et familiebillede:
Zenithfamilygathering.jpg


Det blev ikke til flere, der er begrænsning på 4 billeder nu ser jeg.
vh fra Danmark og
 
Jeg har alltid hatt sans for Zenith som merke, men da spesielt historien, El Primero verket og tidligere modeller. De siste årenes modeller har nok vært litt for voldsomme i uttrykket for meg.

Derfor ble jeg veldig glad da jeg så hvordan de valgte å lansere jubileumsutgaven av El-Primero-urverket. Såpass glad at jeg endte opp med å kjøpe en.

16102009044.jpg


Samtidig rakk jeg å forelske meg i en annen variant fra Zeniths nye kolleksjon, og etter litt om og men, og erkjennelsen av at jeg egentlig hadde mer lyst på en Speedmaster som chronographen i samlingen, så ombestemte jeg meg. Og siden jeg for en gangs skyld hadde kjøpt uret hos en AD, og Tidemann er fleksible, så fikk jeg lov til å bytte mot et mellomlegg. Så da endte jeg opp med denne (som jeg ikke har eget bilde av).

18_1955_689_21_C492-2mindre-format.jpg


Uansett to ur fra Zenith som jeg tror og håper kommer til å peke ut veien videre for hvordan Zenith velger å pakke inn sine fantastiske urverk i fremtiden.

Begge de du viser fra new vintage serien er nydelige. New Vintage 1969 chrongraphen er grunnen til at jeg fattet reell interesse for zenith. Og grunnen til at jeg nå nekter meg selv å gå innom Tideman. Da jeg er en sucker for sence of urgency salgstrikset ("denne forsvinner om ikke lenge") og jeg kommer til å bli kasta ut av sambo hvis jeg kommer hjem med ny klokke nå, må jeg bare holde meg unna før jeg hopper på et kjøp lommeboka ikke kan forsvare per nå.... Men hvis den nye Zenith æraen følges opp av disse skjønnhetene er det mye glede i vente.
 
Har lenge hatt lyst på en Zenith med El Primero urv erket.
Hva synes kjennerne her på forumet om den forholdsvis nye modellen ZENITH XXT CHRONOMASTER OPEN?
51KTZQBP0JL_SS500_.jpg
 
Har lenge hatt lyst på en Zenith med El Primero urv erket.
Hva synes kjennerne her på forumet om den forholdsvis nye modellen ZENITH XXT CHRONOMASTER OPEN?

Jeg har litt problemer med skiven - synes den blir litt for kaotisk. Men det er jo et fantastisk urverk, så jeg skjønner jo at folk har lyst til å vise frem deler av det. :D

Selv har jeg nok mer sans for de tidligere variantene, som dem Hannover har. (sikle)
 
Har lenge hatt lyst på en Zenith med El Primero urv erket.
Hva synes kjennerne her på forumet om den forholdsvis nye modellen ZENITH XXT CHRONOMASTER OPEN?
51KTZQBP0JL_SS500_.jpg

Et godt valg det, tombs.
For egen del blir kassen for stor for meg (44-45mm), men urverket er jo uovertruffent og designen elegant.
Vedlegger et bilde av min egen - Grande Chronomaster GT (42mm) - en modell Zenith stanset produksjonen av for et års tid siden (eller så). I favør av Chronomaster Open-satsingen, blant annet.
Tidemann i Oslo har fortsatt en slik GT inne - så løp og kjøp.....;)

IMAG0039.jpg

IMAG0081.jpg
 
Nydelig Zenith du har der Moore:cool: Hva ligger den på i pris hos Tidemann?
 
For sent ute til å lande Zenith XXT Chronomasteren :? Prisen var bra, skulle slått til med en gang ;)
Jakten på noe nytt fortsetter :cool:
 
Jeg er ikke så meget for generationen med de "åbne" skiver - men den viste chronomaster er jo farvemæssigt neddæmpet så tricket med den åbne skive er OK. Jeg synes den er flot

vh
 
Gjenoppliver denne tråden nå som de nye modellene begynner å komme. David Andersen har fått inn Retrotimeren og 36´000vph crhonographmodellen. Tidemann har fått inn striking 10th.

Hva er dine favoritter blant de nye Zenithmodellene?
 
Jeg digger retrotimeren! Var (tilfeldigvis) en tur innom David-Andersen den dagen de fikk inn de nye modellene, og fikk prøvd litt på og sånt. Falt pladask for retrotimeren, den er nydelig, og ganske spesiell med chrono som går hele tiden.
 
El primero!

Hei,
Har noen El primero paa finn som det gaar ann aa legge inn bud paa :)


Zenith har kommet opp i et par andre tråder så tenkte det kunne vært gøy med en egen tråd. Zeniths nye CEO Jean-Frédéric Dufour blir intervjuet i watchtime.com 4. januar (lenke her: http://www.watchtime.com/2010/01/the-new-man-zenith-ceo-jean-frederic-dufour-2/)

Her lover han å introdusere 30 nye "items" (regner med det betyr modeller).

Han forteller også at Zenith kommer til å satse på diamtere mellom 40-42 mm og designmessig: "Zenith plans to put contemporary interpretations of classical designs in the foreground. In this way, we aim to also win back target groups that we’ve lost in past years".

Må si jeg gleder meg som en unge til å se dette satt ut i praksis da jeg lenge har ønsket meg et El-primero verk men har vært ganske misfornøyd med hvordan zenith har pakket inn sine flotte ur.

Er det noen som har peiling på når vi kan se en ny kolleksjon?