Ny retning for Zenith?

Jeg er ikke så meget for generationen med de "åbne" skiver - men den viste chronomaster er jo farvemæssigt neddæmpet så tricket med den åbne skive er OK. Jeg synes den er flot

vh

Gjenoppliver denne tråden nå som de nye modellene begynner å komme. David Andersen har fått inn Retrotimeren og 36´000vph crhonographmodellen. Tidemann har fått inn striking 10th.

Hva er dine favoritter blant de nye Zenithmodellene?

Jeg digger retrotimeren! Var (tilfeldigvis) en tur innom David-Andersen den dagen de fikk inn de nye modellene, og fikk prøvd litt på og sånt. Falt pladask for retrotimeren, den er nydelig, og ganske spesiell med chrono som går hele tiden.

El primero!

Hei,
Har noen El primero paa finn som det gaar ann aa legge inn bud paa :)

Zenith har kommet opp i et par andre tråder så tenkte det kunne vært gøy med en egen tråd. Zeniths nye CEO Jean-Frédéric Dufour blir intervjuet i watchtime.com 4. januar (lenke her: http://www.watchtime.com/2010/01/the-new-man-zenith-ceo-jean-frederic-dufour-2/)

Her lover han å introdusere 30 nye "items" (regner med det betyr modeller).

Han forteller også at Zenith kommer til å satse på diamtere mellom 40-42 mm og designmessig: "Zenith plans to put contemporary interpretations of classical designs in the foreground. In this way, we aim to also win back target groups that we’ve lost in past years".

Må si jeg gleder meg som en unge til å se dette satt ut i praksis da jeg lenge har ønsket meg et El-primero verk men har vært ganske misfornøyd med hvordan zenith har pakket inn sine flotte ur.

Er det noen som har peiling på når vi kan se en ny kolleksjon?

Den nye Zenith Rattrapante ser spennende ut. De nye modellene er definitivt et stort steg fremover designmessig ift det vi har sett fra den kanten de siste årene. Flott at El Primero urverket endelig får den innpakningen det fortjener :D