Ny rem til IWC Portuguese

Hvilken rem til IWC 5001?

  • Honey brown

    Stemmer: 0 0,0%
  • Chocolate

    Stemmer: 0 0,0%
  • Dark brown

    Stemmer: 0 0,0%
  • Dark blue

    Stemmer: 0 0,0%

  • Antall stemmer
    1

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Jeg skal kjøpe ny(e) rem(mer) til min nyyydelige IWC Portuguese 5001, da jeg liker vanlig spenne framfor foldespenne. For prisen av én original IWC croco får jeg 3 croco remmer fra The Watch Boys, altså går jeg for det siste alternativet. Har ikke hørt annet enn godt om kvaliteten deres, og kvaliteten på IWC remmene kjenner jeg som trygt plantet midt i middelmådig ...

Hvilke av disse skal jeg gå for? Jeg kjøper sikkert et par stykker når jeg først er i gang (samt en "kevlar" rem til 3717, a la TopGun), så dere kan stemme på flere.

1. Honey brown

iwc_honey_allig_match_lg.jpg


2. Chocolate

iwc_chocbrown_allig_match_lg.jpg


3. Dark brown

iwc_dkbrown_allig_match_lg.jpg


4. Dark blue

iwc_dkblue_allig_match_lg.jpg


5. Black

iwc_blk_allig_match_lg.jpg


Klokken på original IWC blå rem med foldespenne:
Klokkebilder320.jpg
 
4, blå rem passer jo selvfølgelig fint til den klokken med blå visere og indekser.
1, lys brun tror jeg også hadde kledd den nydelige klokken du har der.
 
Synes alle passer i grunn. Må bare si at jeg er jævlig misunnelig på deg. Den er en av minne holy grails.
Om jeg måtte velge hadde jeg gått for honey og svart.
Men kommer an på hva slag sko og belte du vanligvis bruker (ref. den andre tråden om matchende klær osv for litt siden ;) )
 
Ville nok gått for honey og svart jeg også..

Bra side forresten - bestilte meg en rem til Breitlingen, for å ikke slite ut den steindyre orginal-krokoen som fulgte med.. Og med "barnehåndleddene" mine, var det kjekt med en litt kortere rem..

Lykke til med valget!
 
Hmmm.....
Tricky case, den der....

Vakre remmer alle sammen, egentlig.
Skulle jeg velge, ville jeg nok gått for en mørk brun og sort.

Den ene for den litt mer formelle og klassiske bruk, den andre for mer hverdags og casual wear.

Selv har jeg uret med sort skive, og da blir IWCs brune rem perfekt. Til hvit skive er jeg nok i mørk brun- og sort-modus.... :D

Uansett; - lykke til!
Og husk - alt kler den smukke! ;)
 
Tidssonen har talt, 1 og 4 bestilt :) Jeg vet jo allerede at den kler blått utrolig godt. Siden klokken først og fremst ser uformell bruk tror jeg nok den honningbrune remmen også vil passe utmerket. Til dress foretrekker jeg tynnere (vintage) ur. Jeg liker godt å trekke på de saftigste horologiske godbitene (i den grad jeg har noen slike, IWCen er vel det nærmeste jeg kommer) når jeg trekker på meg en grov genser for å ta en pils, det er fint med kontraster. Som Daytona og joggis ;) Det er ingen overraskelse med en businessnisse med pen klokke, gleden er størst når den er minst forventet.

Du har forresten helt rett, ArthurF! Om kvaliteten er like god som jeg håper bestiller jeg sikkert de andre og :)

Hm, glemte å bestille "kevlar" rem til 3717, det får bli en ny bestilling når jeg ser at alt går glatt. Greit med shipping inkludert.
 
Fikk en pakke med de to remmene i dag, mørkeblå og honningbrun. Nydelige kvalitet, ingen skam å sette disse på en Portuguese.
Den blå er forresten så vidt jeg kan se en perfekt match til fargen på den originale remmen, det er jo hyggelig.

Ny bestilling til The Watch Boys på vei allerede, bra folk!

Først på går den brune :D Jeg har dog fucket opp fargene litt ser jeg, den er jo endel lysere. Jaja, bedre bilder følger en annen dag.

Klokkebilder324.jpg
 
Lekkert!

Jeg har mottatt en honningbrun til Montbrillianten min jeg også, men har ikke montert den enda.. Blir jo ikke så stor forskjell, men tenkte jeg skulle spare litt på orginalremmen.

Nå skal jeg bestille en sjokoladebrun til Zenithen min..
 
Synes det ser meget pent ut Anders!

Kanskje jeg også må bestille noe fra TWB/Kurt igjen.
 
Tar sjangsen på å åpne en gammel tråd selv om noen ser på dette som kardianlsynd som bør straffes med evig pine :evil:

Hva er erfaringen med TWB remmene og spennene etter å ha brukt de en stund?
Jeg vurderer selv noen remmer derfra nå, og ønsker å vite om det er en ok investering eller om jeg må opp i pris.
 
Jeg hadde to stk TWB-remmer (avbildet som nr. 1 og 4) til Stowaen min.

Kvaliteten gjenspeiler prisen. Ikke de beste remmene jeg har hatt, men heller ikke de verste. De er absolutt verdt å prøve.
 
Remmer er som sko og annet, får det man betaler for som regel. Flotte remmer og ikke minst den IWC'en vil jeg ha ! Kan man si en av det er en av de lekreste klokkene som er laget?
Blir mario Paci på meg til sommeren, reiser til Firenze og skal vel innom butikken til Panerai ;)
 
Jeg er godt fornøyd, men det er ikke tvil om at man får bedre remmer ved å gå opp i pris. Derimot synes jeg ikke alltid at IWCs egne remmer viser denne pris-kvalitet proporsjonaliteten på beste vis ...