Ny Panerai eier!

Medlem
20. juli 2009
Innlegg
474
Tidligere var Panerai et merke jeg bare hadde hørt om, men ikke hadde noe særlig forhold til.

Men forumet her fikk opp øynene mine, det var vel når DJM posta sin 232 i en tråd hvor jeg etterlyste en "stor klokke" at interessen tok av - og jakten begynte.

Jeg hater Breitling, altfor mye detaljer som gjør at 95% av modellene ser rå-harry ut. (Ikke start en cat-fight av dette nå da)

Med det i bakhodet skulle jeg finne "min" Panerai modell!

Egentlig var det bare å velge 232 og ferdig med det, men jeg skal ha en helt ny klokke og dermed ikke så enkelt.

Dermed seilte også 210 opp som en kandidat.

"Bakdelen" med disse to er at de har "normal" knott og ikke den "kule" som Panerai er kjent for.

219 var lenge en favoritt siden den har krona på feil side og dermed ikke er i veien.

112 og 000 var også med i mine vurderinger.

Andre modeller ble ikke vurdet, som min første Panerai er det avgjørende med et rent og pent design uten forstyrrende elementer.

Når det er sagt så blir det garantert en Panerai til og da skal jeg ha flere visere, dato, "ujevn" bakgrunn osv. Men ikke denne gangen...

Forhandleren i London lover levering før jul og med en behagelig kurs så blir det faktisk litt rimeligere også, ingen stor rabatt på selve klokka men på tilbehøret.

Hva jeg kjøpte avsløres 1. juledag når jeg har åpnet pakken!

Arthur.

PS: Noen som kan anbefale sort krokodille med "mønster" i til Panerai?
 
Hyggelig med en ny blivende Paneristi ! :D

Skal bli spennende å se hva valget ditt ble...

Du skriver : "Bakdelen" med disse to er at de har "normal" knott og ikke den "kule" som Panerai er kjent for.

Morsomt å lese din beskrivelse av skrukronen og den patenterte crown protecting device ! :D

Videre så etterlyser du ; "PS: Noen som kan anbefale sort krokodille med "mønster" i til Panerai?"

En rem i krokodilleskinn har normalt det mønsteret du sannsynligvis sikter til.... :roll:

Anbefaler deg å ta en titt på det første temaet, her under "Panerai", viewtopic.php?f=16&t=209 der vil du finne mange gode produsenter / leverandører til bl.a. remmer i nevnte skinn.

Regner med du få noen lange ventedager og -uker !
Lykke til !
 
Gratulerer ArthurF!

Håper du dristet deg til å kjøpe en Radiomir da ;)

Vi venter spent på første juledag.
 
Kult! Alltid moro med ny klokke og nye paneristis. Remmer er halve moroa og der er MYE å velge i mellom.
Jeg er supersvak for simona remmer. Der finner du både kroko og noe annet. Ellers er det et tips å gå inn her og finne noen eller bare for å
få noen ideer http://www.network54.com/Forum/353393/
Lykke til på jakten :)
 
Gratulerer med ny Panerai!

Gleder meg til å se hvilken modell du har valgt :D .
Spennede å se om det er en Radiomir eller Luminor.....
Viktig å ta seg god tid når man kjøper remmer, det er blitt svært mange produsenter.
Lykke til ! :D
 
Jeg gleder meg også.

Selgeren var flink og selv om jeg gliste innvendig så måtte han jobbe for salget.

Følelsen av å ha den i handa - og da spesielt "krona" var meget bra. Dessuten det tykke glasset...

Er det "arrogant" å velge klokke ut fra at det er få andre som har tilsvarende?


Men jeg hadde håpet på en direkte link til en "pen" alligator... Ellers ender jeg nok opp med 5 stk. Tenker noe ala "original" Rolex/Omega rem om det hjelper noe...
 
Frik, ikke helt slik.

Mer noe slik som er på PAM00276.

http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_li ... goria=7293

1193384073501_PAM_00276_sch.jpg
 
Hehe...så du har brukt ca 500k?!

Det der er en Tourbillon! :mrgreen:

Det der kronskyddet har alle Luminor Manifattura modeller, feks 312, 320, 321, 311, 328, 329, 233, 289, 270, 317 etc.....

Spennende er det ialle fall! :D
 
ArthurF skrev:
Hva jeg kjøpte avsløres 1. juledag når jeg har åpnet pakken!


Ja, nå har dagen kommet, og jeg har ventet i spenning på hva du har kjøpt :mrgreen:

Jeg tipper en type Radiomir.. ;)
 
BRIO1368 skrev:
Er du blitt en Paneristi eller ? :roll:

Jo, men sengeliggende etter fall på isen. blå på brystet og dritvondt om jeg strekker meg, ler eller går - ribba mi er i ustand som 4 åringen sier om onkel...

Dette tok laaang tid å skrive, mer når jeg kvikner til!

:cry: :cry: :cry:
 
Forsinket... Det tok over 3 uker fra jeg falt på isen på julaften til jeg igjen klarer å sitte oppreist og skrive... Ribbeinsbrudd er absolutt ikke å anbefale!

Uansett, jeg knuste ingen pakker - og ikke min nye Panerai som såvidt rakk å ankomme fedrelandet fra London hvor jeg bestilte den tidligere i høst (se første post i tråden).

Som jeg skrev hadde jeg sett meg ut noen modeller, men straks jeg fikk se og føle på "andre" klokker skjønte jeg at dette ville bli vanskelig. Og dessuten at det ikke vil holde med 1 Panerai!

Så etter mye om og men, endte jeg på en 000 av mine alternativer. 232, 210, 219, 112 og altså 000.

Den polerte kassen, at den var "manuell" og hadde "deksel" og ikke "vindu" bak var vel avgjørende - trur eg.

Venter i spenning på de "nye" modellene som skal komme - for tidligere trodde jeg at jeg skulle få en Daytona av meg selv i 40-års gave men nå er jeg usikker...

Bilder, ikke sørlandsk kvalitet men... Ikke original rem, men krokodille fra det nettstedet Anders anbefalte!

PAM000-I.jpg


PAM000-II.jpg


PAM000-III.jpg
 
Gratulerer så mye, Arthur :)

En evig klassiker spør du meg. Flott combo var det og.
 
She's a beauty:) venter på min zero bestilt fra Bjerke som jeg har blitt lovet i februar! Nå gjorde du ventingen min enda verre:)!