Ny PADI i hus

Medlem
17. des. 2015
Innlegg
46
Sted
Ski
Fikk en ny PADI i hus idag, planen var å vente til julaften med å unboxe.
Ha ha, det holdt vel i 15min, måtte bare ta den i bruk med en gang.
Dette er en Seiko SBDJ015, ble sluppet på markede 28/11 og brukte litt tid i transport fra Japan.
Titan i kasse og lås til lenke. Litt uvant med en så lett dykker men det blir jeg nok vant til ja.
 
Gratulerer! Hvordan opplever du lenke/lås? Padien med sunburst fra i sommer fikk jo en del tyn på dette.
 
Takker, jeg syntes lenke og lås er veldig bra. Det er jo brukt titan her og det er jo et lett metall, så det er litt uvant at klokken er såpass lett.
Jeg har jo SRPA21 også og jeg liker denne lenken og låsen også veldig godt. Jeg mener det var snakk om at SRPA21 muligens ble levert med to forskjellige lenker med forskjellig kvalitet?
Jeg opplever i hvertfall begge to som solide og av god kvalitet.
 
Spørsmål fra en noob. Beklager at jeg kaprer tråden. Men hva er forskjellen på skx00.. og en Padi? Ser like ut i mine øyne? Og hva er en Sumo som nevnes lengere opp her?
 
Padi er en versjon av SRP 779 bare med en sunburst blå urskive og rød minuttviser.
SKX 009 er forgjengeren til SRP779. Den har en smalere kasse, er litt kortere i høyden og har et eldre urverk. Samme klokkene med sort bezel, heter SRP777 og SKX007.

Sumo SBDC001, har et helt annet design og urverk. Det er en stor klokke sammenliknet med SKX007/009
 
  • Liker
Reaksjoner: JonA1