Ny og på jakt etter svar (Chrono24 - erfaringer?)

Medlem
22. mars 2018
Innlegg
1
Sted
Vibes Gate 24
Hei,

Jeg er ny på Tidssonen og i klokkeverden generelt. Jeg har alltid hatt en greie for IWC, og er hovedsakelig ute etter en IWC Portofino IW3565-17. Dog er jeg åpen for alternativer. Ikke kan jeg stort om urverk eller det tekniske aspektet som der inngår.

Er ute etter følgende egenskaper: Klassisk, mekanisk, automatisk, 38mm-40mm, hvit/lys urskive, sekundviser som sklir jevnt, budsjett: begrenset til kr. 30 000,-, enkle detaljer. Har noen erfaringer / innspill?

Jeg er åpen for bruktkjøp, men jeg finner veldig lite norske annonser for en lignende klokke (ref. ovennevnte IWC). Har sett på en nettside som heter Chrono24 (her finnes det på den annen side veldig mye) - har noen erfaringer ift. denne, og/eller evt. andre jaktmarker en kan sjekke ut?

Alt av svar er til hjelp og mottas med takk.

Eirik
 
C24 er bare en nettside for forskjellige selgere av ulik kvalitet.
Merk at prisene er relativt friske, selv om mange selgere her på berget elsker å referere til C24 når de skal kvitte seg med "skattene" sine.
De beste og tryggeste kjøpene gjør man nok fremdeles her på TS, selv om det florerer endel, hva skal man kalle dem...optimister her også.
Finn en gammel traver her på TS og overbevis ham til å selge billig til deg.;)

En IWC Portofino bør du kunne finne med en god rabatt på brukten hvis du er tålmodig.
 
Hei,

Jeg er ny på Tidssonen og i klokkeverden generelt. Jeg har alltid hatt en greie for IWC, og er hovedsakelig ute etter en IWC Portofino IW3565-17. Dog er jeg åpen for alternativer. Ikke kan jeg stort om urverk eller det tekniske aspektet som der inngår.

Er ute etter følgende egenskaper: Klassisk, mekanisk, automatisk, 38mm-40mm, hvit/lys urskive, sekundviser som sklir jevnt, budsjett: begrenset til kr. 30 000,-, enkle detaljer. Har noen erfaringer / innspill?

Jeg er åpen for bruktkjøp, men jeg finner veldig lite norske annonser for en lignende klokke (ref. ovennevnte IWC). Har sett på en nettside som heter Chrono24 (her finnes det på den annen side veldig mye) - har noen erfaringer ift. denne, og/eller evt. andre jaktmarker en kan sjekke ut?

Alt av svar er til hjelp og mottas med takk.

Eirik
Hei,

Jeg er ny på Tidssonen og i klokkeverden generelt. Jeg har alltid hatt en greie for IWC, og er hovedsakelig ute etter en IWC Portofino IW3565-17. Dog er jeg åpen for alternativer. Ikke kan jeg stort om urverk eller det tekniske aspektet som der inngår.

Er ute etter følgende egenskaper: Klassisk, mekanisk, automatisk, 38mm-40mm, hvit/lys urskive, sekundviser som sklir jevnt, budsjett: begrenset til kr. 30 000,-, enkle detaljer. Har noen erfaringer / innspill?

Jeg er åpen for bruktkjøp, men jeg finner veldig lite norske annonser for en lignende klokke (ref. ovennevnte IWC). Har sett på en nettside som heter Chrono24 (her finnes det på den annen side veldig mye) - har noen erfaringer ift. denne, og/eller evt. andre jaktmarker en kan sjekke ut?

Alt av svar er til hjelp og mottas med takk.

Eirik
Hei, Eirik,
et kanskje nyttig råd: Selv har jeg ofte brukt Urverket.no som referanse både ved kjøp og salg, der får du opplysninger om hva rabatterte priser på klokker er, og det er et stort utvalg. Du kan også kjøpe fra dem.
Selv har jeg også bl.a. IWC som populært merke, men de er som du sier ikke så helt vanlige her på TS. Jeg fikk nylig tak i en nyverdig og komplett Ingenieur, og prisen var ca 10 000 under butikkpris, som var rundt de 50 tusen.
Nylig fikk jeg også kjøpt en nyverdig Ingenieur som hadde en faktura vedlagt på 80 000, den gikk for 50. Så her går det an å gjøre bra kjøp, men det krever litt tålmodighet.
M v h Kjell Jetteng, Asker.