Ny mekanisk dykker fra Seiko

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.341
Sted
Oslo
Det har i dag kommet ut bilder av en ny mekanisk dykker fra Seiko, som visstnok skal etterfølge SKX-serien.

Målene skal være ca 42mm uten krone med 22mm lugs. Verket er 7s36, altså en oppgradert versjon av det gamle og trofaste 7s26 en finner i SKX-serien. Ref er SKZ327.

seiko+diver+7s36-04p0+%25285%2529.JPG


seiko+diver+7s36-04p0+%25281%2529.JPG


Gutta på WUS har døpt den "Retro" foreløpig, om det navnet blir sittende får vi se på.

Jeg synes den er tøff, bortsett fra den litt merkelig utveksten ved 0 på bezelen, hva er den godt for? Synes også det er ergerlig at ikke Seiko kan dumpe 7s*6-verkene, og oppgradere til 6R15, eller et annet verk med hack-funksjon og håndtrekking.

Kilder for bildene: WUS og detikduabelas.
 
Likte godt skiva og formen på kassa.:)
Stilig med kombinasjonen av polert / børstet stål.
MEN, bezelen skurrer i mine øyne.
 
Stilig klokke,enig med den lille "forhøyningen",den kunne vært utelatt,men
det blir helt sikkert et ur som skal på armen etterhvert:)
 
6105-homage kunne man vel kalde modellen (se markeringerne, og i særdeleshed 12-markeringen), selv om viserne er stærkt inspireret af Sumo viserne - se f.eks. mønstret i timeviseren ;) Lynetten er jeg ikke så vild med, men den skal nok holde, sålænge der er tale om en ION plated lynette :cool: Alt i alt et robust og råt udtryk - til lykke med klokken til ejermanden :D

7S36 værket har efterhånden nogle år på bagen, og eneste forskel ifht 7S26 værket er, at der er tilsat en ekstra stødsikringsfunktion med en ekstra juvel påsat :p Den egentlige opgradering af 7S26 værket er 4R15, som - trods navneligheden med 6R15 værket - intet har at gøre med 6R15. 4R15 har ingen hack and wind, men til gengæld er det lykkedes for Seiko at hive 50 timers gangreserve ud af deres entry level automatic værk - helt flot må man sige :cool:
 
4r15 verket får mine varmeste anbefalninger. Min srp går +- 1 sek i døgnet med en knall power reserve. Ikke opplevd maken for et par tusenlapper!
 
Denne var tøff, må vel kjøpe en slik etterhvert. Eneste jeg ikke kan fordra er 12-markringen på beselen. Ser ingen praktisk funksjon med å ha den uthevet. Eller sikkert praktisk om man dykker i mørket og vil føle seg frem til 12-markeringen:p
 
Eller sikkert praktisk om man dykker i mørket og vil føle seg frem til 12-markeringen:p

Å tukle med bezel'en under dykk er fy fy.
Så da er det ingen grunn til å ha denne svulsten der den er.
En annen ting er at den kan jo slå borti ting og få bezel'en til å flytte på seg.
Ekstra fy...:-?
 
Planlegger en 007, men denne var tøff.
Er det noen som har en prisantydning på denne?
 
Hvis du ser på linken til Yeomans review, er det bilde av prislappene, som viser ca 5-600 SGD = ca 2500 NOK. Men som han sier i en kommentar lengre ned på siden: "The price tags show the list price of each model. In the retail market, discount can range from 30% to 40%. That is 240 to 280 USD."
 
Jeg tok en kikk på denne hos en lokal helt her om dagen ;) Han poster her og kan sikkert skrive litt selv om sine erfaringer.

For min egen del var jeg ihvertfall meget imponert!

Kan man vurdere denne som en oppgradering av 007? Kassen hadde fått en flott form, med krone kl 4 som vi er vant til fra den kanten. mer evolusjon enn revolusjon. Fin størrelse, god tilstedeværelse på hånden. Meget pene flater i vekselvis polert og børstet finish.

Kronen var meget lett å betjene. Bezelen var av meget høy kvalitet, selv om den nye "glossy diver"en kanskje tar kaka der. Jeg hadde ikke noe imot "Stargate"-dingsen kl 12, synes den gav en tøft og karakteristisk utseende.

Ellers var skiven pen og meg finish av høy kvalitet. Likte viserne meget godt, modellen jeg så på var ikke med orange/rød minuttviser dog. Et lett buet glass gav dessuten en flott effekt!

Jeg har ikke sett den på lenke, men den passet utrolig godt på en svart Zulu.

Alt i alt et ur jeg gjerne plukker opp ettehvert :D
 
Oj, kult! Var det Roger som hadde fått fingrene på en sånn? På NURK sist tittet jeg på Glossy Diveren hans, men så ikke noe til denne modellen. Hørte du noe om hvor man kan kjøpe en?
 
Det var selvsagt Roger :) Han hadde vel akkurat fått den inn. Tror han hadde kjøpt den på Finn faktisk. Eller var det en her på forumet? Vet ikke hvor den hadde kommet fra før det. Roger?
 
En tjukkas etter min mening. Men så har jo jeg verdens tynneste håndledd da. :p