Ny klokke? Valgets kval...

Nok en stemme for Explorer I (med ditt håndledd ville jeg vurdert en 36mm, helt enig med en tidligere taler i at den er mest velproporsjonert!)

Problemet med prisfallet på Bregueten løses jo ved å kjøpe en brukt, finne ut om du trives med den på gummirem og, om du ikke gjør det - selg med minimalt tap.

Om du mener det funker? Vurder om du vil ha en ny eller om du lever godt med den brukte; om du vil ha ny, selg med minimalt tap og kjøp ny. Om du lever godt med den brukte? Ta deg en tur med The Blue Train eller noe slikt for pengene du nettopp sparte...

• Liker
Reaksjoner: Kohe321 og komodo
Her kom det mye bra forslag! Jeg hadde egentlig lagt fra meg Rolex generelt, men etter å ha tittet mer ser jeg at DateJust enten 41 eller 36 er snasne alternativer! Må prøve dem på armen for å se hva som passer best.
Explorer I er også et bra alternativ, dog litt mer variasjonsmuligheter med DateJust (farger, osv.).
Kanskje dumt spørsmål, men: tåler hvitt gull vann like godt som stål? (Ja, jeg fraviker "kravet" mitt om ingen edle metaller...:O )

Var ikke klar over at Panerai hadde 36mm eller tilsvarende, de hadde noen kule variasjoner av Due-kolleksjonen som også skal sjekkes ut nøyere!

Noen som har formening om AP RO'en?

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hva med Rolex OP 36mm med blå «Explorer-skive». Pga lenka oppleves bærekomforten som mye bedre enn tilsvarende (36mm) Explorer. Du får en flett ny OP til samme prisen som en godt brukt Explorer 1.

Enig ang DJ @TomB, går til det meste :)
20190212_194205.jpg
Screenshot_20190212-194007_Instagram.jpg
20190212_194146.jpg

Mine tre personlige favoritter for øyeblikket er godt innenfor ditt budsjett, kriterier og omkrets rundt håndledd.

Rolex : OP 34 mm til venstre og OP 36 til høyre. Explorer i 36 mm (114270) er vel også et godt alternativ.

Screenshot_2019-02-12-20-44-16.png

Tudor: Black Bay 36. Finnes i blå eller sort. Strålende fornøyd med min blå.

P3210055.jpg

Med ditt budsjett kan du vel kjøpe alle tre ;)

Rolex : OP 34 mm til venstre og OP 36 til høyre. Explorer i 36 mm (114270) er vel også et godt alternativ.

Vis vedlegg 133462

-Om man bare kunne fått viserne fra en 114270 på OP36 med den blå Explorerskiven, hadde jeg løpt inn til en vilkårlig pusher, vill i blikket, mens jeg brølte "Shut up and take my money!"

(Gitt at lumen har samme nyanse, vel og merke. Har dagens OP36 den samme blåaktige lumen som 214270 mkII, eller er den grønnaktig som i hine, hårde slik at den matcher et sett visere tiltenkt 114270?)

Og er Rolex like restriktive som de har vært med å selge deler til mods?

Hm. Der fikk jeg noe å tenke på.

• Liker
Reaksjoner: Audjoh
Var nylig i samme situasjon som deg, og endte opp med kjøp av en ny DJ 41 nå i januar. Om du synes den også blir for stor, har du muligheten i 36mm :)

Var nylig i samme situasjon som deg, og endte opp med kjøp av en ny DJ 41 nå i januar. Om du synes den også blir for stor, har du muligheten i 36mm :)

Har fått veldig sansen for DJ'en. Må sjekke hva som passer best av 36 og 41. Noen som vet hvor lang ventetid/produksjonstid det er?