Ny klokke? Valgets kval...

Mine tre personlige favoritter for øyeblikket er godt innenfor ditt budsjett, kriterier og omkrets rundt håndledd.

Rolex : OP 34 mm til venstre og OP 36 til høyre. Explorer i 36 mm (114270) er vel også et godt alternativ.

Screenshot_2019-02-12-20-44-16.png


Tudor: Black Bay 36. Finnes i blå eller sort. Strålende fornøyd med min blå.

P3210055.jpg


Med ditt budsjett kan du vel kjøpe alle tre ;)
 
Rolex : OP 34 mm til venstre og OP 36 til høyre. Explorer i 36 mm (114270) er vel også et godt alternativ.

Vis vedlegg 133462

-Om man bare kunne fått viserne fra en 114270 på OP36 med den blå Explorerskiven, hadde jeg løpt inn til en vilkårlig pusher, vill i blikket, mens jeg brølte "Shut up and take my money!"

(Gitt at lumen har samme nyanse, vel og merke. Har dagens OP36 den samme blåaktige lumen som 214270 mkII, eller er den grønnaktig som i hine, hårde slik at den matcher et sett visere tiltenkt 114270?)

Og er Rolex like restriktive som de har vært med å selge deler til mods?

Hm. Der fikk jeg noe å tenke på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Audjoh
Var nylig i samme situasjon som deg, og endte opp med kjøp av en ny DJ 41 nå i januar. Om du synes den også blir for stor, har du muligheten i 36mm :)
 
Var nylig i samme situasjon som deg, og endte opp med kjøp av en ny DJ 41 nå i januar. Om du synes den også blir for stor, har du muligheten i 36mm :)

Har fått veldig sansen for DJ'en. Må sjekke hva som passer best av 36 og 41. Noen som vet hvor lang ventetid/produksjonstid det er?
 
Har fått veldig sansen for DJ'en. Må sjekke hva som passer best av 36 og 41. Noen som vet hvor lang ventetid/produksjonstid det er?
De hadde et greit utvalg inne på begge avdelingene til Bjerke i Oslo for 2 uker siden. 2 venner av meg som handlet hver sin DJ41 da...
 
Etter mye mindre "om og men" enn jeg hadde trodd ble det - som mange av dere anbefalte - en DateJust!
41 ble for stort, 36 ble perfekt! Den sitter som støpt på armen (selv mitt mini-håndledd), den har en fantastisk fin utstrålig i riktig lys, og rosegullet matcher strålende med skiven. Med andre ord, jeg er strålende fornøyd! Takk til alle innspill og meninger! :D
I mangel av fotokompetanse er dette det beste jeg fikk til av nåværende samling o_O:p
 

Vedlegg

  • IMG_1353.jpg
    IMG_1353.jpg
    172 KB · Visninger: 0
  • IMG_1350.jpg
    IMG_1350.jpg
    168 KB · Visninger: 0
Stemmer på din nummer tre - Bregueten ser utrolig flott ut...

Arvet selv et Breguet-lommerur av bestefaren min, kjøpt i utlandet av min tippolderfar som var seilskuteskipper. Klokka har ingen høy kroneverdi, men stor affeksjonsverdi...