Ny klokke til dama

Medlem
4. okt. 2014
Innlegg
210
Hei forumet!

Jeg er sammen med ei dame med ganske bastant smak. Hun vet hva hun liker, og ofte er det ting som ikke er helt nye (vintage er kanskje et treffende begrep).
Når har det kommet dit hen at hun ser etter et nytt ur. Hun har ganske små håndledd så vi ser etter kasser mindre enn 40 mm. Det hun har aller mest lyst på er en gammel Rolex Explorer I med den gamle skiva (vet ikke hva denne heter men jeg mener den uten gull rundt kantene på tallene). Men denne blir fort litt dyr for oss. Budsjettet vårt er ca 5000 EUR, vi kan strekke oss til maks 6000 EUR.
De andre merkene/modellene vi har sett på er Omega Seamaster 300 og 120 (120 liker hun for størrelsen, 300 for stilen), samt Blancpain 50 Fathoms Bathyscape. Hun driter i vanntetthet så det trenger ikke være et dykkerur, dette er bare stilen hun liker best.
Angående Rolex-alternativer har jeg vist henne både Submariner og GMT, hun syns dette blir for mye merkegjenkjennelighet. Det hun ønsker er ei kul klokke som flyr under radaren, hun har et Rolex-ur fra før og trenger ingen logo for bekreftelse. Vi har også vurdert en Dirty Dozen klokke fra forskjellige produsenter, hun liker diameteren men syns de blir litt mørke/depressive. Hun liker Jaeger,Longines og Omega-versjonene best av disse urene. Patina er ingen hindring.
Hvis noen av dere har gode forslag til ur som er litt "utilitarian" og med historie, men samtidig er mindre enn 40mm, setter jeg pris på å høre fra dere.
 
Mulig det er litt skivebom, men hva med IWC Ingenieur?

Det ligger en damemodell (tror jeg) på finn nå - ikke godt å si så mye om tilstand basert på det som foreligger av bilder, og heller ikke noe info om modell etc, men det kan vel alltids fremskaffes ved kontakt med selger :)

https://www.finn.no/104483928

20171218_191419.png


Ikke tidenes bilder som nevnt, men kan det være en ref 3521 som nedenfor?

20171218_191857.png


Hvis så, så er den på 34mm, og ganske kul, synes jeg. Og kanskje også litt mer spesiell enn en Nomos...?

Den er vel helt ok priset sml med chrono24-priser, men kanskje det er mulig å prute litt ned iom at den har vært ute en stund ;)

Og for ordens skyld, jeg hverken er eller kjenner selger.
 
  • Liker
Reaksjoner: slobben
Takk for svar @Plainview ! Den klokka er fin men pga OCD både hos dama og meg er skrueplasseringen på bezelen (eller hva det heter) uakseptabel.
 
Breguet XX? Her har du i allefall historie. Størrelsen på 39mm er ikke dameuvennlig
 

Vedlegg

  • Breguet-Type-XX-Ref-3800ST-on-the-wrist.jpg
    Breguet-Type-XX-Ref-3800ST-on-the-wrist.jpg
    115,2 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: slobben
En kjapp oppdatering; ting tok tid men i går fikk vi endelig et ur for henne i hus. I mine øyne helt perfekt, hun er også komplett solgt. Reima som fulgte med er litt for lang, så har ikke wristshot, men her er et bilde fra selger. Havnet litt over budsjett, men ikke så altfor mye. Med 37 mm var den midt i blinken, selger sendte med papirer fra Blancpain som sier den er 100% autentisk. Men Blancpain ville ikke gjøre service på den uten å bytte skive (radium), så den fikk service av en uavhengig urmaker, som vi også fikk dokumentasjon på. Føler meg heldig som har ei dame med så god smak.
Screen Shot 2018-05-03 at 18.32.51.png
 
Her var egentlig et innlegg om å kjøpe en ny klokke til henne men etter å ha forhørt meg litt bedre har hun i år litt mer bruk for den typen klokke som er på en ny laptop.
 
Redigert: