Ny klokke, skadet boks

Medlem
4. okt. 2010
Innlegg
3
Sted
Jæren!
Jeg er litt småsur, fikk en ny klokke fra norsk AD tilsendt i posten.

Sommerhjelpen som sendte den pakket selve esken inn i 2 lag med "gavepapir" på vrangen.

Følgelig har den hvite esken fått tøff behandling, postbudet leverte den til meg med "avrundede" hjørner. Budet sa med en gang at det var emballasjen som var for svak.

Spørsmålet er hva som kan gjøres?

Jeg ble lettere irritert og skrev en mail hvor jeg ba om at de sendte meg en ny eske slik at klokkeopplevelsen ble "premium".

Var det for mye forlangt? Føler at emballasjen er en del av varen ved, både for min egen godfølelse men også med tanke på videresalg.

Er jeg "kjip" som reagerer?
 
Kjipt! :( Jeg tenker det er en selvfølge at du skal få tilsendt en ny boks. Kan jeg spørre hvilket klokkemerke og hvilken AD du handlet hos?
 
En fin eske, boks og papirer er en selvfølge for klokken. Spesielt med tanke på annenhåndsverdien. Kjøper di et slikt produkt nytt er det, etter min mening vesentlig å sikre seg best mulig for den dag du vil selge.
dom kjøper ville jeg gått vesentlig ned i pris dersom boksen, eller andre effekter, ødelagt eller manglet.

helst for ditt tilfelle ville jeg hatt en ny boks. Eventuelt avslag i pris vil ikke lette et eventuelt salg. Skadet boks vil du bare irritere deg over i de kommende år...

Good luck!
 
Æsj slikt er veldig trist. Dessverre mange mennesker som virkelig ikke forstår hva som skal til for å få noe uskadet gjennom posten - det er fryktelig mye maskinell behandling av pakker med ditto dunking og smell.

Uansett, jeg synes du på alle måter skal kunne forvente en strøken eske med en kliss ny klokke.
 
Takk for innspill.

Jeg er ikke gal altså.

Ble utrolig skuffet når jeg fikk en flunkende ny Rolex til godt over 50.000,- pakket inn så enkelt.

Hvilken forhandler det var er ikke viktig, sommerhjelpen gjør neppe samme feil igjen. Har fått beskjed at ny boks er på vei og håper bare at den er identisk og uskadet. :cool:
 
Bra det ordnet seg for deg. når man legger så mye penger i noe ekslusivt, sier det seg selv at hele opplevelsen skal føles eksklusiv og proft gjort.
 
Ihht loven.

Jf. fbkl. § 15. første punktum: Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen(..).

Innpakning gjelder her som emballasje, boks mm.

Du har krav på ny boks, om ikke dette lar seg gjøre gjelder øvrige regler i fbkl.


Lykke til :)