Ny klokke, nytt medlem

Medlem
14. jan. 2015
Innlegg
44
Sted
Oslo
Hei alle sammen

Som tittelen indikerer er jeg ny her, og forsåvidt også i klokkeverdenen forøvrig, har jo hatt klokke på armen av ymse slag fra jeg lærte åssen dette med tid fungerte i førskolealder eller så, men gikk for et par dager siden til anskaffelse av mitt første ur av en viss verdi.

På tredje forsøk, I might add, har hatt pengene klare to ganger tidligere de siste par årene, som da er den tiden jeg har siklet på denne klokken, men jeg har de første to gangene drevet litt for ivrig behovs - og konsekvensanalyser i point of purchase.

Turen gikk, tidlig fra jobb, til Urmaker Christensen på Storo, som jeg har forstått, etter en del research her på forumet, er den eneste sanne vei når det gjelder Omega klokker, noe jeg absolutt tiltreder, og gikk etter en særdeles hyggelig klokkeprat og påfølgende handel ut med en pose med en overraskende stor og tung, sort eske, som inneholdt, som de fleste da skjønner en Speedmaster Professional Moonwatch, med sapphire sandwitch da jeg syns det er artig å kunne se urverket i den, det er vel ikke helt tro mot originalen, men så får være, jeg liker.

Har surfet på dette forumet en god del opp mot kjøpet, og må bare få takke og berømme alle dere som deler av deres enorme kunnskap og kompetanse, det har vært uvurderlig for en stakkars neewbie som til nå bare har brukt slike pengesummer på brukte biler og motorsykler, uten at det har vært noen særlig suksess, således både håper og tror jeg at dette har vært mer vel anvendte penger, noe det ihvertfall virker som om det er bred enighet her inne. Jeg er også imponert over, og setter stor pris på gentlemansfaktoren her inne, i forhold til de fleste andre slike interesseforumer jeg har vært innom, som til tider fremstår som rene slagmarker. Kudos!

Jeg vet ikke om jeg blir noen samler noen gang, til det er det alt for mye annet å bruke penger på også, men jeg ser jo helt klart at faren for det er til stede, må vel bare prøve å holde seg i skinnet.

Skal vi se om jeg får lagt ut et bilde av dette underverket også da...... Beklager dårlig kvalitet, men dere har vel sett en før, bare at denne er min :)



IMG_1327_zps9f1edcf2.jpg
[/URL]
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s
Gratulerer! Det var ikke noe dårlig valg du har gjort. Må få meg en slik snart ^^

Edit: Det verket ser nydelig ut!
 
Gratulerer med et meget flott ur! Å kjøpe denne som den første ordentlige klokke står det respekt av. Jeg sparer fortsatt til en slik. Hadde jeg latt være å kjøpe 4 nye klokker siden november i fjor, kunne jeg vel heller lagt pengene i en ny Speedy. Men spontaniteten styrer litt mye og litt for ofte.
Velkommen btw!
 
Gratulerer så mye med flott klokke! Fikk min selv tidligere i januar, og den leverer virkelig:cool: velkommen til forumet!
 
Grattis. Et meget godt valg. Har selv speedy 9300, litt større skive og annet design men digger originalen også.