Ny klokke! Hjelp?

Stowas kronografer er nesten innenfor budsjett, når man tar pris uten tysk VAT og legger til frakt og norsk mva...

Fordelen er jo selvfølgelig at det er en måned eller to leveringstid så man rekker å spare litt på å spise spaghetti med ketsjup i mellomtiden. :)

Marine_Chrono_4.jpg
Flieger_Chrono_1.jpg
Stowa_Chrono1938_softsch.jpg
Chrono_4.jpg

Velprøvde mekaniske urverk og veldig godt håndverk i prisklassen.

Stowas kronografer er nesten innenfor budsjett, når man tar pris uten tysk VAT og legger til frakt og norsk mva...

Fordelen er jo selvfølgelig at det er en måned eller to leveringstid så man rekker å spare litt på å spise spaghetti med ketsjup i mellomtiden. :)

Marine_Chrono_4.jpg
Flieger_Chrono_1.jpg
Stowa_Chrono1938_softsch.jpg
Chrono_4.jpg

Velprøvde mekaniske urverk og veldig godt håndverk i prisklassen.

Disse likte jeg!

Jeg har ikke nok godord om Stowa.

De bruker ETA-urverk i relativt forsseggjort finish, regulerer alle urverk før utsendelse, og har som nevnt jevnt over veldig god kvalitet i forhold til prisen. Safirglass med antirefleks på innsiden, flott finish på kasser og urskiver. Stort utvalg i remmer til ganske hyggelige priser.

Det er sjelden å se en brukt Stowa for salg, og de ligger vel aldri lenge.

Per i dag har jeg en Marine Auto på håndleddet og en Flieger i bestilling. Marinen er veldig vanskelig å ikke snappe opp om morgenen. Den veier mye mindre enn dykkerurene mine, sitter godt på håndleddet, og er akkurat passe "dressy" til å gå til både shorts og dress.

Edit: ser også at alle kronografene har "mid september" som leveringsdato, og det er nesten uhørt kort tid for å være Stowa. De må ha alle delene liggende på lager, til en forandring. Til sammenligning er alle de andre modellene klare "end october"....

Stowa chronoen er nydelig...men....den er nesten urovekkende lik IWC Portuguese 7 days, eller? :rolleyes: Ikke at der er noe galt i det...

Kvasbo og mushkin har forskjellige varianter av den Stowa-chronoen, og har vel slengt rundt seg med bilder. Bl.a har kvasbo noe her og her.

jomashop_2223_484775920

Med det nye verket fra ETA(7750 som er tukla med) som gir 60 timers standbytid.

Så har du 3000,-å begynne på til Sub'en.

Denne er steintøff, kanskje den eneste Hamilton jeg noensinne har likt! Vil ha! Kan noen selge meg en sånn ASAP???