Ny klokke - ca 10 000

Medlem
16. juli 2016
Innlegg
2
Sted
Bergen
Hei! Har vært leser på forumet en liten stund nå - så dette blir debuten min her.

Har en stund hatt lyst på min første skikkelige klokke, og har sett en del rundt etter denne. Klokken bør være automatisk og hittil tror jeg Longines HydroConquest med blå skive (L3.642.4.96.6) er favoritten! Var og prøvde den på hånden idag - lekker klokke og nydelig dybde i blåfargen. Klokken skal hovedsaklig brukes i hverdag på skole og jobb.

Finnes det noen andre klokker der ute i samme prisområde som gir mer valuta for pengene enn HydroConquesten? Fyr løs om en har gode forslag :)
 
Hei @oror og velkommen :) Var innom Bjerke i dag og så en ung fyr som prøvde Hydro Conquest. Kanskje deg?

Det finnes massevis av tråder på dette (blandt annet en startet av meg for ikke så lenge siden) hvis du ser litt tilbake i Startgropen.

Longines Hydro Conquest er absolutt en kjempefin klokke. Så du har bestemt deg for en dykker? Det er steg 1 og bestemme hva slags type du vil ha - dykker, pilot, dressklokke etc. Så merke. Så farge, rem osv osv.

I den kategorien og prisklassen kan man jo kanskje nevne Oris som mange på forumet her snakker veldig varmt om. Har ingen erfaring med de selv, men hører jo bare bra ting. Eller så er det kanskje mulig å få tak i en brukt Seamaster til den prisen. Seiko har også mye bra rimeligere modeller.

Lykke til!
 
I denne prisklassen er det mye moro, og tror du er på rett spor med HydroConquest. Nå er det vel år og dag siden noen kvittet seg med en Longines Legend Diver her inne, men det var fjorårets sommerklokke for meg, og jeg angrer fortsatt på at jeg solgte den. Oris har blitt nevnt, og en blå Sixty Five er årets sommerklokke for min del. Litt mindre enn nevnte LLD, noe som passer meg bra, men med den samme "vintage looken". Litt over budsjett på 10k, men det får nå gå. Ellers er det jo verdt å ta en titt på Sinn og Damasko også, som vel begge leverer ting innafor budsjett, både nytt og brukt. For ikke å snakke om at du i denne prisklassen også kan lande to "billigklokker", og dermed ha en pen samling gående. Hva med en Seiko "new Turtle" til rundt 4.000 og en Tissot Visodate (ligger et par ute til salgs her nå, tror jeg) til maks 3.500, så er det fortsatt penger igjen til grunnlag for neste innkjøp. :)

Uansett, lykke til og velkommen til galskapen! :)
 
Takker for alle svar her!

Spennende og lese de forskjellige forslagene, alt fra Seiko til Oris, CW, Sinn og Damasko.

Tror nok likevel det blir en HydroConquest. Har vurdert muligheten for å kjøpe en brukt Omega e.l til den prisen, men tror Longines får bli startskuddet også utvide samlingen senere.
Hvordan er det med "pruting" osv. dersom man skal kjøpe klubben i en butikk? Ser at urverket.no har klokken for 8.699, mens både Bjerke og Urmaker Gjertsen ligger på 10.400 for klokken. Er det noe rom for å prute på klokken i butikk, evt. er det noen fordeler ved å kjøpe i butikk kontra fra urverket.no ?
 
Hva med en tøff flieger fra Stowa?

Flieger_BauB_Emotion_2600.jpg