Ny klokke bestillt - fraranet klokke savnet

Medlem
11. mai 2012
Innlegg
22
Hei.

Mitt første innlegg her på tidssonen.no.

Først en liten story. Jeg ble fraranet min TAG for to måneder siden, det var en 4000 series automatic i stål. Ikke noe å stjele etter mitt skjønn, men det var vel mer spenningen de fire gutta som banket løs var opptatt av. For meg var det mye affeksjonsverdi som forsvant. Den var kjøpt i 1991 og jevnlig på service, tanken var å ha den i mange år til.

Det var andre forsøk fra "guttaboys" på å rane fra meg klokken. Denne gangen gikk det dems vei.

Forsikringsoppgjøret var latterlig, og jeg var lei av å krangle.

På jakt etter en ny klokke kikket jeg på allt mulig. TAG sin Aquaracer var oppe til vurdering, men det var noe som ikke stemte for meg. Kikket videre og konkluderte med at jeg ikke har råd til å kjøpe den klokken jeg har lyst på. Lettere skuffet aksepterer jeg dette. Har jo klokke på mobilen.

Så fikk jeg tilfeldighvis se en Seiko "Pepsi" Diver 200m. Latterlig billig, og virket solid. Googlet både uret og mekanikken og syns det var en kul greie å se litt nermere på.

Nå er det bestillt og kommer til uken. Jeg har vanskelig for å se at jeg blir skuffet til den prisen. Med tollgebyr og mva. kommer den på 2400,-.
 
Gratulerer med ny klokke. :D
Blir helt sikkert ikke skuffet over seikoen.
Velkommen til forumet forresten. :D
 
Velkommen, er det skx009 du har kjøpt? Jeg har 007 (sort) og er veldig fornøyd med den i alle fall. Som du sier, en klokke som gir veldig mye for pengene!
 
Takk for det :)

De brenner de, men politiet var lite håpfulle i å finne dem. De har serienummer og bilde av klokken, så stopper de gjengen blir klokken sjekket mot register.

Takk for velkomsten :)

Det stemmer det er 009 som er bestillt. Håper den gjør akkuratt det jeg ønsker. Går "greit" som alle automatic, og tåler litt juling. Det som er poenget er å ha en klokke du slipper å ta av deg når du beveger deg mot vann, uansett form :) Så vi får se. Jeg har skjønnt det er god kotyme å sende bilder av utpakking av nye kokker, så det vil jeg gjøre når den har annkommet :)
 
Velkommen hit, Mark! Veldig trist historie og jeg blir spesielt forbanna når du skriver banket løs. De folka tenker virkelig ikke på konsekvenser. Men, men.. Håper du kom "bra" ut av det!

Gratulerer med ny Seiko :) Og bare så du vet det... Dette er bare begynnelsen :cool:
 
Tror ikke du blir skuffet over den. Er kanskje den klokken jeg har som gir mest klokke for pengene. Tåler mer enn litt juling, går bedre enn greit, og funker fint i/under vannet(som jeg har lagt ut bilde av i dykketråden) Gratulerer.
 
Innmari kjedelig det at du ble frarante klokken..

Men gratulerer med ny klokke og velkommen til TS.. :) :D :D
 
Velkommen til sonen!;)
En trist historie du har, håper de blir tatt!
Grattis med Seiko skx009!:D
Jeg har denne selv og er kjempe fornøyd!:D
En god klokke til en rimelig penge som tåler juling!
Du kommer garantert ikke til å bli skuffet!:D
 
Hei og velkommen:)
Hvor ble du ranet?

Triste saker men, gode nyheter med en ny og artig klokke:)
Hvis du etterhvert får lyst på fler klokker vil jeg og flere her inne anbefale http://www.creationwatches.com. Creationwatches er veldig rimelig, en 009 ender opp på rundt 1500 kr.
 
Blir mildt sagt oppgitt over at folk holder på slik. Ble selv ranet i oktober, heldigvis sitter en av gjerningsmennene i fengsel i ett år fremover og jeg kom akseptabelt ut av det selvom jeg sliter med øresus.

Nå ble det mye jeg her, håper alt er vel med deg, og at du ser en av tjuvraddene alene og får ranet tilbake det som er ditt og tatt han ned på stasjonen.

007/009 er veldig mye klokkeglede. Sitter med min 007 nå og smiler godt.

Velkommen skal du være
 
Velkommen på forumet. Du får glede deg over at du nå venter på en skikkelig beater. Og bare så det er nevnt; om du frekventerer jevnlig her inne så får du råd til akkurat den klokka du trodde du ikke skulle få råd til :D
 
Velkommen til forumet!

009 er masse klokke for pengene, du blir sikkert fornøyd. Jeg angrer på at jeg ikke prøvde min på lenke fra willy jean før jeg solgte den.
 
Lykke til med å sanke flere klokkeminner.
Slike pøbler burde henges, og ja, Seiko diver er bankers:p
 
Velkommen hit, Mark! Veldig trist historie og jeg blir spesielt forbanna når du skriver banket løs. De folka tenker virkelig ikke på konsekvenser. Men, men.. Håper du kom "bra" ut av det!

Gratulerer med ny Seiko :) Og bare så du vet det... Dette er bare begynnelsen :cool:[/QUO
jeg mangler en time etter overfallet, skummelt. Men jeg er fortsatt mannen i huset og kona er fortsatt glad i meg :)
 
Tror ikke du blir skuffet over den. Er kanskje den klokken jeg har som gir mest klokke for pengene. Tåler mer enn litt juling, går bedre enn greit, og funker fint i/under vannet(som jeg har lagt ut bilde av i dykketråden) Gratulerer.

Takk, jeg er usikker. Kommer til uken :)
 
Blir mildt sagt oppgitt over at folk holder på slik. Ble selv ranet i oktober, heldigvis sitter en av gjerningsmennene i fengsel i ett år fremover og jeg kom akseptabelt ut av det selvom jeg sliter med øresus.

Nå ble det mye jeg her, håper alt er vel med deg, og at du ser en av tjuvraddene alene og får ranet tilbake det som er ditt og tatt han ned på stasjonen.

007/009 er veldig mye klokkeglede. Sitter med min 007 nå og smiler godt.

Velkommen skal du være[/QUOTE

Takk for det. Jeg var på Grønnland (Politiet) og så på 350 bilder, alle "matchet" gutta. Trist, men slik ble det. Jeg ble sparket/knokka og varbevistløs i ca.30 min.
 
Blir mildt sagt oppgitt over at folk holder på slik. Ble selv ranet i oktober, heldigvis sitter en av gjerningsmennene i fengsel i ett år fremover og jeg kom akseptabelt ut av det selvom jeg sliter med øresus.

Nå ble det mye jeg her, håper alt er vel med deg, og at du ser en av tjuvraddene alene og får ranet tilbake det som er ditt og tatt han ned på stasjonen.

007/009 er veldig mye klokkeglede. Sitter med min 007 nå og smiler godt.

Velkommen skal du være[/QUOTE

Takk for det. Jeg var på Grønnland (Politiet) og så på 350 bilder, alle "matchet" gutta. Trist, men slik ble det. Jeg ble sparket/knokka og varbevistløs i ca.30 min.


:)