Ny klokke, 25-30k

Andreaskh

UTESTENGT
Medlem
6. juli 2013
Innlegg
481
Sted
Oslo, Nordstrand
Heisann!

Jeg har ikke så veldig mye peiling på klokker sånn egentlig, men jeg lurte på om dere kunne anbefale meg kvalitetsklokker i prisklassen 25-30k. Har lest litt om juveler, at mange juveler i urverket er tegn på god kvalitet. Har også lest litt forskjell på mekanisk og automatisk, men hva er egentlig forskjell? Uansett, jeg har sett litt på Tag Heuer Carrera klokker, og lurte på hva dere synspunkter er på disse modellene? :D

Alle innspill mottas med glede, som sagt jeg er bare en "rookie"!
 
Det finnes veldig mange flotte klokker man kan få kjøpt i den prisklassen, uten å utdype så veldig mye ville jeg personlig kikket på Omega Seamaster Aqua Terra da jeg i det siste har blitt mer og mer betatt av den modellen. Virker som veldig mye klokke for pengene :)

Forskjellen på automatisk og mekaniske urverk er at det ene trekker opp seg selv ved bevegelse av klokken mens det andre må trekkes opp via kronen på klokka.
 
Takker for tips! Jeg skjønner, hva er da best? slik jeg har forstått, har svært billige klokker i prisklassen 2-5 tusen quarts (batteri) mens de dyrere klokkene igjen som er i mitt prissjikte er mekanisk?
 
En brukt Rolex til 25-30. Feks en Explorer 2. Jeg mener å huske at @Lyngutt hadde en helt nyservet Explorer 2 i den prisklassen som han trakk for salg. Send han en PM feks og hør. Mer klokke for pengene enn en nyservet slik får du ikke:)
 
Redigert av en moderator:
Takker for tips! Jeg skjønner, hva er da best? slik jeg har forstått, har svært billige klokker i prisklassen 2-5 tusen quarts (batteri) mens de dyrere klokkene igjen som er i mitt prissjikte er mekanisk?


Hva som er best er smak og behag. Jeg foretrekker automatisk da jeg er for bedagelig anlagt til å skulle trekke opp klokken manuelt.

De fleste klokker i ditt prissjikte er mekaniske, ja.


Mitt tips til deg:

Omega Speedmaster 3570.50
http://www.flickr.com/photos/istargazer/1769927244
 
Forskjellen på automatisk og mekaniske urverk er at det ene trekker opp seg selv ved bevegelse av klokken mens det andre må trekkes opp via kronen på klokka.

Flisespikkeri, men.. Angående urverk så finnes det tre varianter

- Mekanisk: Vil si at urverket består av ren mekanikk. Her er det to undergrupper; automatic og manuelt. I automatic urverk er det en hammer som trekker opp en fjær ved bruk. Manuellt må man trekke opp fjæren ved å skru på kronen.

- Batteri/quartz: Selvforklarende

- Autoquartz/kinetic: Likt som i automatic urverk med hammer, men i stede for at energien lagres i en fjær lagres energien her som strøm i en katalysator.


Mitt tips til Andreaskh må være en Heuer Bund :rolleyes:
 
Det finnes veldig mange flotte klokker man kan få kjøpt i den prisklassen, uten å utdype så veldig mye ville jeg personlig kikket på Omega Seamaster Aqua Terra da jeg i det siste har blitt mer og mer betatt av den modellen. Virker som veldig mye klokke for pengene :)

Forskjellen på automatisk og mekaniske urverk er at det ene trekker opp seg selv ved bevegelse av klokken mens det andre må trekkes opp via kronen på klokka.

Den Omega Seamaster Aqua Terra har jeg sett litt mer på, det er en fin klokke! Men urveket står som Omega 8500, med 39 juveler? Er det in-house movement eller er det ett forbedret ETA 2892 verk?
 
Den Omega Seamaster Aqua Terra har jeg sett litt mer på, det er en fin klokke! Men urveket står som Omega 8500, med 39 juveler? Er det in-house movement eller er det ett forbedret ETA 2892 verk?

8500 er in-house Omega design (produsert av ETA).

Flott klokke!
 
Om du ønsker en sporty dykker så er enten en brukt Planet Ocean innen rekkevidde, ellers som allerede nevnt Rolex Explorer (1 og 2) er også mulig å få en tilårskommen Submariner/GMT for den prisen.
Spennende tid du har i møte!:D