Ny IWC Portuguese Annual Calendar

Medlem
4. mars 2011
Innlegg
3.343
Sted
Lier


http://www.iwc.com/en/news/premiere-of-the-iwc-annual-calendar/


In 2015, the Year of the Portugieser, IWC’s newly developed annual calendar is another interesting additional feature to complement the perpetual calendar. The complication is powered by the new IWC-manufactured 52850 calibre. Both are found for the first time in the Portugieser Annual Calendar (Ref. 5035). The watch thus symbolizes the launch of an IWC initiative to produce further series of in-house calibre families in the years ahead.
 
Redigert:
Den ser veldig fin ut
iwc-portuguese-annual-calendar-5035-02.jpg


Men med over 44 mm og 15 mm tykk så vil den aldri finne veien til mitt håndledd. Ikke aktuelt å gå rundt med en snusboks på håndleddet.
Hvorfor kan ikke IWC ha manuelt opptrekk på et 7-dagers verk? Hadde i hvert fall hjulpet på tykkelsen.
 
Flott ved første øyekast, men et par dealbreakere: for bred og tykk, mnd før dato. Hadde vært bedre med ukedag, dato, mnd.
 
Jeg liker den med blå "sunburst" skvive: Effekten under sol lys må bli hypnotisk.
Veldig bra balansert også.
44mm er perfekt syns jeg: Mer ting skjer på skiven og større må den bli for å har god oversikt etter min mening.
44 er den ny 40 og siden kassen har ganske kort lugs den er sikkert veldig behagelig å bære.
 
Redigert:
Så veldig bra ut...., men med 44mm og den tykke kassen vil det bli uaktuelt.
 
Redigert:
Meh. Er det noe å skryte av å lage urverk som er så store at de trenger en hermetikkboks for å pakkes inn ?
 
Flott klokke. Gleder meg til å se den irl.
Tipper det er prisklassen som gjør denne uaktuell for de fleste.:(
 
Ja her vil nok prisen gjøre størrelsen til mitt minste problem vil jeg tro;) Men, eid 7dagers Portugesen en kort periode, og ble ALT for høy for meg. Diameteren skulle jeg gjerne og hatt noe mindre, men det er høyden som var issuet for min del. Rett og slett helt tullete tykk imho.

Men, det er helt fantastisk lekre klokker ...og denne er intet unntak:)
 
Jeg liker den! Trives i grunnen med en stor klokke på håndleddet i gitte situasjoner. Som de fleste her er jeg spent på å se den hos AD.
 
Har skrevet litt om den nye Portugieser her.

I år er det "The Year of the Portugieser" og vi kan vente oss flere nye modeller. Blant annet vil det såvidt jeg har forstått komme en Portugieser 75-års jubileumsmodell digital Perpetual Calendar – sannsynligvis basert på samme verk som Aquatimer Perpetual som vi så i fjor, og Ingenieur fra året før.

DSCF4937.jpg


wDSCF3105.jpg
 
Nydelig!
I like!

Den ser veldig fin ut
iwc-portuguese-annual-calendar-5035-02.jpg


Men med over 44 mm og 15 mm tykk så vil den aldri finne veien til mitt håndledd. Ikke aktuelt å gå rundt med en snusboks på håndleddet.
Hvorfor kan ikke IWC ha manuelt opptrekk på et 7-dagers verk? Hadde i hvert fall hjulpet på tykkelsen.