Ny Ingenieur 2023

Jeg hater boutique only-strategien og jeg hater prisen.

Men etter å ha håndtert den, så elsker jeg klokka. Helsikke den var fin. Hadde den vært til salgs hos norske forhandlere hadde bestillingen vært inne.

Jada. Jeg er klar for min femte Ingenieur, IW328903 eller Aqua som de sier, men ikke til den prisen.
 
Noen som vet hva tilgjengeligheten i boutique vil bli? Tviler på det feks ligger skip fulle i eksempelvis Paris?
 
Jeg legger merke til at den nye Ingenieur 40mm begyner å leveres ut i små antall, og/men samtidig så havner jo (som vanlig?) en stor prosentvis andel av de første leveransene uavkortet på annenhåndsmarkedet.

Det er ikke til å stikke under en stol at jeg har mine egne tanker & følelser rundt fenomenet der de første leveransene av ettertraktede modeller leveres ut av AD (eller IWC Boutique i dette tilfellet) til kjente flippere og/eller gråmarkeds-forhandlere.
Jeg tok for moroskyld og galskap kontakt med en av gråmarkedsforhandlerne som hadde en ny Ingenieur 40mm til salgs på Chrono24, og fikk svar på 10 minutter (på en søndag, vel-og-merke... kanskje AD for Rolex/AP/PP har noe å lære av gråmarkeds-forhandlere om kundeservice?).

Svaret var greit nok; de hadde kjøpt Ingenieuren fra IWC sin Boutique i New York [for videresalg, og tydeligvis uten å måtte forholde seg til de berømmelige "ventelistene"].
 

Vedlegg

  • Gråmarked Ingenieur_01.PNG
    Gråmarked Ingenieur_01.PNG
    67,8 KB · Visninger: 0
  • Gråmarked Ingenieur_02.PNG
    Gråmarked Ingenieur_02.PNG
    54 KB · Visninger: 0
Redigert: