Ny Ingenieur 2023

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
12.980
Sted
Gullkysten

Ser ganske så bra ut den der :)
 
Veien særlig Richemont går nå virker det jo som mesteparten av hotte klokker kun blir boutique og forhandlere står igjen som outlet for de svakere modellene... Kan neppe være bærekraftig mange år framover? Boutiquene popper jo opp som paddehatter for øyeblikket så viker som AP-ligenede strategier er i planleggingsfasen? I så fall veldig synd
 
Blir uinteressant å gå til andre for å shoppe IWC da ja. En villet strategi at de selv skal ha hånd om hele «verdikjeden»…
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Hva synes egentlig norske forhandlere om tendensen til at boutique only forbeholdes visse utgaver (altså de attraktive)? Må da snart bli uinteressant for de å bare forhandle ‘’annenrangs modellene’’ til visse produsenter… Me don’t like!!
 
Hva ville vært en spiselig pris på den nye Ingenieur'en da?
Sånn helt seriøst?

For min del ville noe rett sør for 100k vært helt akseptabelt for den pakken der.:)
Spesielt hvis man skal sammenligne med hva folk er villige til å gi for andre merker.:rolleyes:
 
Redigert:
Hva ville vært en spiselig pris på den nye Ingenieur'en da?
Sånn helt seriøst?

For min del ville noe rett sør for 100k vært helt akseptabelt for den pakken der.:)
Spesielt hvis man skal sammenligne med hva folk er villige til gi for andre merker.:rolleyes:

Altså verket med 120 timers gangreserve, er ikke til å kimse av, selv om det ikke akkurat er haute horlogerie.

Lenken er nok - etter tidligere erfaring, blant de beste som er laget, men mangler mikrojustering. Det har IWC på andre lenker, så det er lit pussig at det ikke finnes her.

Ellers synes jeg den er veldig ordinær, vi har sett det før (sic) og jeg synes ikke den er verdt mer enn en GMT Master II, eller en Grand Seiko Evo 9 for den del.

89k for modellen i stål, deromkring, enig?
 
Hva ville vært en spiselig pris på den nye Ingenieur'en da?
Sånn helt seriøst?

For min del ville noe rett sør for 100k vært helt akseptabelt for den pakken der.:)
Spesielt hvis man skal sammenligne med hva folk er villige til gi for andre merker.:rolleyes:
Enig! Sammenlignet med en del andre merker og modeller synes jeg ca. 100k hadde vært en akseptabel pris :)
 
Likte modellen, den var på overtid. Men ikke 100k + likte den.

Hvor er nærmeste boutique da, for de som eventuelt skulle føle seg kallet?