Ny i gamet og trenger starthjelp

Mange gode forslag her. Explorer I er ekstremt fin å ha på armen, og brukt bør du kanskje klare å finne en som er innenfor max-limiten på 40K. Omega er svært bra, det samme gjelder Zenith. Jeg ville ha tatt meg en god titt i butikkene du har i nærheten for å prøve aktuelle kandidater på armen. En ting er å kikke på forumet her og på WUS og RF, en annen ting er å faktisk ha uret på egen lanke. Med det budsjettet du har til rådighet er det jo masse flott å få kjøpt, spesielt om du satser på brukt. Men få ting er jo som å sprette jomfruen på en ny;) Lykke til!

Takker for masse gode svar. For å luke vekk noe, syntes jeg at 39mm er litt lite.
Masse fint fra Omega. men fortsatt umulig å forstå prisbildet. Ny kan en speedmaster/seamaster variere enormt i pris.
Spørsmål:
Kjøper man etter budskjett?
Er noe modeller "safere" enn andre.
kom gjerne med en link eller to

"PS! Hvis du synes prisen er for høy behøver du ikke å kontakte meg...da har du ikke råd til en sånn klokke..."

Klart det: Det er vel kjent at de som syns at noen Rolex er for dyrt, er egentlig noe fattigmenn i gjemsel.

PS! Du selger ingen drømmeklokke og det finnes mange "fisk i havet" til den prisen.

Signert: En annen William som har ikke trange briller som deg.

Sympatisk han som hadde den øverste annonsen.

Don't rub his nose into it, tror jeg det er et amerikansk ordtak som omtrentlig heter. Alle kan se prisen, du behøver ikke å understreke at hvis ikke du kan bla opp 35 000, så kan du ryke og reise. Synes jeg.

Takker for masse gode svar. For å luke vekk noe, syntes jeg at 39mm er litt lite.
Masse fint fra Omega. men fortsatt umulig å forstå prisbildet. Ny kan en speedmaster/seamaster variere enormt i pris.
Spørsmål:
Kjøper man etter budskjett?
Er noe modeller "safere" enn andre.
kom gjerne med en link eller to

Som flere her sier reis til en forhandler og prøv klokken på armen. Jeg og syntes 39 mm hørtes lite ut, og den virket litt liten den første gangen jeg prøvde, men prøvde 44 mm og det syntes jeg ble for voldsomt. Jeg har store håndledd, måtte inn med ekstra ledd i lenken på min explorer. For meg ble ihvertfall 39 mm en innertier.
Om man kjøper etter budsjett er vel litt opp til deg selv, hvor mye penger du vil bruke. De fleste har vel sikkert et tak på hva som er maks de vil bruke. Selv så hadde jeg sett for meg 40K men endte opp på litt over 50K.
Kjøp den klokka du syns passer deg best, med de merkene du nevner trår du uansett ikke feil.
Som du sikkert ser det er mye Rolex anbefalinger og det har sikkert sin grunn.....:D Holder seg godt i pris hvertfall.

Angående pris stabilitet på brukmarked er Omega på vei opp : De hamrer kolossalt med marketing i siste.
Jeg har til og med sett at mange Rolex reklamefilmer ble "erstattet" med Omega på kabel TV i siste: Den ny marketing budsjett for 2015 har sikkert vokst.
På en annen studering er det bevisst at nettsøkene angående Rolex går opp i USA men går ned i Asia og der blir det plass for de andre.
Min mening er at Omega har en lys fremtid med en sterkere omdømme : Dessverre blir det stivere priser også.
Men uansett, man burde kjøpe seg en klokke fordi den er elsket: Ikke fordi den flippes rask til grei pris.

Hei

Flere nevner Omega. Som om det finnes bare 1:) kan det være denne?

http://www.urverket.no/omega-speedmaster-professional-sort-lr-o42-mm-p-51477.html

???

Nei, dette er den "originale" Speedmaster: http://www.urverket.no/omega-speedmaster-professional-first-man-on-moon-sort-stal-o42-m-p-334.html

dvs er blitt litt mer moderne, men i store trekk den samme klokka som var på månen.

Den du linker til er "samme" klokka, men har safirglass foran og bak, samt ikke lenke (finnes med lenke).

Glimrende karer, takker for svar igjen.
Kan melde om bratt læringskurve her:)

Forslag og tips mottas fortsatt med stor takk.

+ 1

Mitt første "ordentlige" ur var en Seamaster Diver Chrono, som etterhvert ble byttet ut i en Planet Ocean. Enten en av disse Omegaene eller en brukt Explorer!

Hvorfor anbefaler alle her å starte med så konvensjonelle og kjedelige ur fra Rolex/Omega/Tudor?

Hvorfor ikke begynn rett på med noe som er interessant og spennende? Med et budsjett opp til 40k så er det en del muligheter.