ny her så håper noen kan hjelpe med certina ds

Medlem
27. feb. 2012
Innlegg
4
kjøpte meg en certina ds automatic med skilpadda bak skal prøve å legge opp noen bilder da det ikke er lett å beskrive den men har stål lenke 4 hovedtall og resten streker , det jeg lurer på er om det er lønnsomt å bytte glasset for det er opp ripet kjøpte den på auksjon for 200 kr så om noen veit ca pris på nytt glass, fant ut at det er Certina 25-451 på sidene deres
 
Hvis det ikke er veldig dype riper, kan det fungere å pusse glasset. Prøvde å pusse glasset på vintage Seamasteren for første gang her om dagen, og det ble utrolig bra :) Hvis du legger ut bilder er det litt lettere å se hva som er enklest :p
 
bilder

her er bildene
div134.jpg


div132.jpg
 
Ta deg en tur på clasohlson, der får du kjøpt et pussemiddel for plexiglass på ur. Glemt hva det heter i farten, er sikkert noen andre her som husker det.

Eventuelt kan du bruke noe autosol eller annen mild pussepasta. Til og med hørt om en som brukte tannkrem... Men det må ha tatt tid.. :p
 
Ta deg en tur på clasohlson, der får du kjøpt et pussemiddel for plexiglass på ur. Glemt hva det heter i farten, er sikkert noen andre her som husker det.

Polywatch du tenker på? :) Det var det jeg brukte her om dagen, var dog ikke så ripete som dette, men det fungerte veldig bra på de små ripene jeg hadde :p Så anbefaler det.
 
http://www.vintagecertinas.ch/en/dseng.html

Er nybegynner her på sonen, men har et ut som er til forveksling likt ditt, foruten dato. Dette er flotte ur, og mitt har vært i daglig bruk i 10 år uten noe strul eller tull. Jeg kjøpte det for 150,-.
Jeg ser av vintagecertinas at det ser ut som om det kan ligne mer på 25-651, og da ser jeg på utformingen av tallmarkeringene, som virker annerledes enn 25-451.

Dette er et flott bruksur som hos meg har vært dønn solid. I samtale med urmaker i Trondheim kunne denne fortelle at urverkene fra 60 og 70 tallet var av en helt annen kvalitet enn nyere certina. Håper det kan være motivasjon til å pusse alt du orker og bruke klokka!

TEA
 
http://www.vintagecertinas.ch/en/dseng.html

Er nybegynner her på sonen, men har et ut som er til forveksling likt ditt, foruten dato. Dette er flotte ur, og mitt har vært i daglig bruk i 10 år uten noe strul eller tull. Jeg kjøpte det for 150,-.
Jeg ser av vintagecertinas at det ser ut som om det kan ligne mer på 25-651, og da ser jeg på utformingen av tallmarkeringene, som virker annerledes enn 25-451.

Dette er et flott bruksur som hos meg har vært dønn solid. I samtale med urmaker i Trondheim kunne denne fortelle at urverkene fra 60 og 70 tallet var av en helt annen kvalitet enn nyere certina. Håper det kan være motivasjon til å pusse alt du orker og bruke klokka!

TEA

Ja de hadde robuste og vedlikeholdsvennlige verk :)

Her min Certina Coronation Chonometer fra 60 tallet (25-651). Denne kom langveisfarende fra New Zealand.. Chronometere ble også solgt i Norge i forskjellige varianter i et begrenset antall. Mangler forøvrig Chronometer versjonen med caliber 28-45..

cert-1.jpg