Hei folkens!
Jeg er fysen på ny (familie)bil.
I dag kjører vi en ID4 fra 2022. Når sant skal sies er jeg egentlig utrolig fornøyd med denne. God plass, fin komfort, stille kupemiljø og god rekkevidde.
Alle elementer jeg er opptatt av med hensyn til en familiebil.
Den er utover det meget uinspirerende å kjøre, ikke særlig spennende og noe begrenset med utstyr
Summa sumarum har jeg egentlig ingen gode grunner til at kjøpe ny, særlig dag jeg eier dagens bil og ikke har lån på den - men snusfornuft bør vi ikke nødvendigvis blandes inn i diskusjonen.
Så, hva er kriterier for ny bil?
Helst ikke Tesla, dog value for money gjør den vanskelig å utelukke helt.
Helst ikke kinesisk
Minst like god plass og rekkevidde som jeg har i dag
Litt hvassere, litt høyere standard.
Noen som har erfaringer med, forslag til gode el-biler som treffer mine behov?
Jeg skal prøve en A6 Avant e-tron denne uken, er svak for Audi etter tidligere eierskap, men prismessig er den helt i grenseland for hva jeg er komfortabel på å bruke på bil i dag.
Jeg er fysen på ny (familie)bil.
I dag kjører vi en ID4 fra 2022. Når sant skal sies er jeg egentlig utrolig fornøyd med denne. God plass, fin komfort, stille kupemiljø og god rekkevidde.
Alle elementer jeg er opptatt av med hensyn til en familiebil.
Den er utover det meget uinspirerende å kjøre, ikke særlig spennende og noe begrenset med utstyr
Summa sumarum har jeg egentlig ingen gode grunner til at kjøpe ny, særlig dag jeg eier dagens bil og ikke har lån på den - men snusfornuft bør vi ikke nødvendigvis blandes inn i diskusjonen.
Så, hva er kriterier for ny bil?
Helst ikke Tesla, dog value for money gjør den vanskelig å utelukke helt.
Helst ikke kinesisk
Minst like god plass og rekkevidde som jeg har i dag
Litt hvassere, litt høyere standard.
Noen som har erfaringer med, forslag til gode el-biler som treffer mine behov?
Jeg skal prøve en A6 Avant e-tron denne uken, er svak for Audi etter tidligere eierskap, men prismessig er den helt i grenseland for hva jeg er komfortabel på å bruke på bil i dag.