Ny bezelring på nye Sea-Dweller 116600 ??

Medlem
12. mai 2013
Innlegg
855
Sted
Oslo
I våres var jeg innom Bjerke og testet nye Sea-Dweller. Jeg har naturligvis også sett mange bilder av denne. Kjent med nye SD er at Rolex la til minuttindikatorer på hele bezelringen, ikke bare 0-15min som tidligere.

MEN i dag var jeg innom Bjerke igjen og testet SD, og lot merke til noe nytt med bezelringen... Har de endret den og kun beholdt 0-15 igjen? Ser ut som den har fått bezelringen til 116610.
Dama fra Bjerke hadde ikke latt merke til det da jeg kommenterte det, og trodde det alltid hadde vært sånn. Da fant jeg fram WS jeg hadde tatt da jeg var på Bjerke i juni. Hun sjekket en annen SD de hadde og begge hadde kun 0-15min.

Er ikke det litt rart a? Noen som har hørt om dette?

Se bilde fra fra juni først og i dag sist.

 
Redigert:
Hvis dette er tilfelle og det er slik den blir fremover, må den første versjonen som da kun har vært solgt i en kort periode bli et godt samleobjekt.... :D
 
Interessant!

Har ikke funnet et eneste eksemplar som dette ved et raskt søk på Google og Insta.. Kan det være snakk om en produksjonsfeil?
@GCSJ – får jeg lov til å låne bildene og lufte det på Insta for å se om noen har sett dette før?
 
Redigert av en moderator:
Gjorde et søk selv og kunne ikke finne noen eksempler...

Selvsagt kan du låne bilder! @Fyrsten



Interessant!

Har ikke funnet et eneste eksemplar som dette ved et raskt søk på Google og Insta.. Kan det være snakk om en produksjonsfeil?
@GCSJ – får jeg lov til å låne bildene og lufte det på Insta for å se om noen har sett dette før?
 
Redigert av en moderator:
Det mest sannsynlige svaret er vel det mest kjedelige; at noen på fabrikken ved en feil har satt på en bezel fra en submariner og at man dermed har med en (ufrivillig) frankenwatch å gjøre - og ikke et fremtidig samleobjekt. Men dersom Rolex har snikombestemt seg mht. designet er det selvfølgelig en god nyhet for alle tidlige kjøpere av den nye seadwelleren:). Like fullt, morsomt bilde!
 
Redigert:
Tøft! Gitt at de har skiftet designet så er det jo kjekt å ha en "limited". Likte i grunnen subbezel på også. Noen som vet om det er mulig å switche mellom de to om jeg kjøper en subbezel?
 
Sub bezel på nye SD

Synes faktisk at klokka så best ut med sub-bezelen. :)

Var innom Bjerke i sommer og prøvde nye SD'n (dette var for øvrig 3 uker etter lansering og ingen var solgt til da.) Brakte spørsmålet på banen om mulighet for bezel fra Sub over på SD hvor jeg fikk svar om at dette var helt og holdent utelukket ! Hmmm !
Kan dette tilbys nå vurderer jeg SD'n på nytt .
 
Synes faktisk at klokka så best ut med sub-bezelen. :)

Nå er jo jeg 116600 eier, og synes derfor selvfølgelig at orginalen er barskest, men kan være enig i at et bytte kunne vært intressant dersom det ikke er en permanent løsning. Får jo i mine øyne en "ny" klokke. Og personlig hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å gå med en "franken", er det tøft er det lov :)
 
Nå er jo jeg 116600 eier, og synes derfor selvfølgelig at orginalen er barskest, men kan være enig i at et bytte kunne vært intressant dersom det ikke er en permanent løsning. Får jo i mine øyne en "ny" klokke. Og personlig hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å gå med en "franken", er det tøft er det lov :)

Liker tankegangen - men skal vi tro alle "ekspertene" på ulike Rolexfora - så kan man ikke selv bytte bezel insert på klokker med keramisk insert - og AD gjør det heller ikke. Så, da blir det vel kun en tanke? Eller vent litt; har man begge klokkene og verktøyet som skal til, så er det vel rett frem.
 
Liker tankegangen - men skal vi tro alle "ekspertene" på ulike Rolexfora - så kan man ikke selv bytte bezel insert på klokker med keramisk insert - og AD gjør det heller ikke. Så, da blir det vel kun en tanke? Eller vent litt; har man begge klokkene og verktøyet som skal til, så er det vel rett frem.

Så rent hypotetisk, om jeg kommer å slenger penger på disken, å sier jeg vil ha Subbezel på min SD, så hadde de nektet å gjøre det for meg?
 
Det var kanskje bare 1 klokke framme, eller lå det flere på utstilling ? Hvis det var flere så hadde det vært interessent om de var forskjellig :)
@GCSJ ?
 
Redigert av en moderator: