Ny arbeidsklokke

Ser at dette med offshorearbeid ofte trekkes frem i forbindelse med klokkevalg.
Jobber selv på en borerigg, og de klokkene som brukes av folk som ikke sitter på kontor er billigst mulige greier. Gjerne noe reklamegreier i plast fra selskaper og underleverandører. Om klokke i det hele tatt for dem som jobber i selve drillinga. Mud og annen dritt som fanges under ei klokkereim gir ganske stygge resultater på huden.

Men når gutta (og jentene) skal hjem kommer kandisen fram......

Redigert:
Ser at dette med offshorearbeid ofte trekkes frem i forbindelse med klokkevalg.
Jobber selv på en borerigg, og de klokkene som brukes av folk som ikke sitter på kontor er billigst mulige greier. Gjerne noe reklamegreier i plast fra selskaper og underleverandører. Om klokke i det hele tatt for dem som jobber i selve drillinga. Mud og annen dritt som fanges under ei klokkereim gir ganske stygge resultater på huden.

Men når gutta (og jentene) skal hjem kommer kandisen fram......

Tjaa. Det var vel en sannhet med modifikasjoner. Synes det er mange godklokker å spotte i havet, også i boring. Får du mud under klokkereimen har du fusket med PPE! ;)

Et par ting ang arbeidsklokker. Ser over at noen synes Plo-Prof er greia, beklager. Generelt kan jeg skrive under på alt Hammerfjord skriver. Hos oss i Schlumberger får alle en Rolex etter 20 år, og mange har hatt sin fast på armen i mer enn 10 år. Selv om vi har svart belte i stand-by, er det mye "hans-on" arbeid, både ved testing og på boredekk, og jeg vil vel si at om man utsetter klokken for elementene har man fusket med PPE, personal protective ecuipment. Men det er klart at om klokken ruver 17mm og har utstikkende krystall ber man om trøbbel. En god arbeidsklokke bør ruve minst mulig, helst under 13mm, aller helst under 10. Mesh er gull, som Hammerfjord skriver. Lenker er alltid greit, lær og nylon blir surt. Jeg er godt fornøyd med sciliconremmer, men anser mesh som det ultimate. Ofte kan det være bra med en klokke som er antimagnatisk, men vær obs på at milgauss faktisk ikke er all verdens beskyttelse. Det gir beskyttelse mot kjøleskapsmagneter, hurra. Vannbeskyttelse, 10 ATM anser jeg som nødvendig, mindre blir - for lite. PPE eller ikke! ;)
Lume, selvsagt, the more- the merrier! So, I give you......:

images

Redigert:
Her er ei arbeidsklokke som har forholdsvis lang historikk i Nordsjøen gjennom Tysk redningstjeneste.
4mm krystall og ellers tysk panzer.

Om man er dårlig på PPE fås den også med keramisk "bezel" i stedet for gummi (vet ikke hvor mudbestandig den gummien er), samt silikonreim :)

Redigert:
Takker for mye gode forslag her, men tror jeg må ha en stund til i tankeboksen før jeg bestemmer meg :)