Ny aquatimer fra IWC

Medlem
10. nov. 2008
Innlegg
1.171
Sted
Ski, Akershus
Ny Aquatimer fra IWC.
Beklager det elendige bilde men bildene er kun tilgjenglige for IWC members på dere egne sider. Offisielle bilder kommer 19 januar tror jeg.

untitled.jpg
 
Jeg får litt Ulysses Nardin Chrono Diver - vibber av den blå/rød.

Blir bra og få sett noen close ups.
 
Er jo IWC- fan, og liker Aquatimer spesielt godt. Men jeg har enda ikke kommet til en endelig konklusjon om jeg likte disse eller ikke... Tøffe klokker egentlig, men får ikke IWC- følelse av de.

Så jeg tror jeg må se de i real- life før jeg bestemmer meg.
 
Den 1967 reissue'n er lekker...hvor mye ligger en slik på ?
Den nye virker skuffende anonym...nesten krampaktig undommelig sporty.
 
Vintage aquatimeren er utrolig lekker og mer i tråd med hvordan jeg ser for meg AT linjen, men den er trolig for dyr til å bli noen bestselger. I det hele tatt selger hele vintage serien litt tregt etter hva jeg hører.
Jeg tror det var riktig av IWC å fortsette med ETA ebauche for å holde prisene nede på den nye serien.

Det jeg ikke liker med den nye serien er at de diller frem og tilbake som en usikker jomfru.
Først intern bezel, så ekstern, tilbake til intern for så å presentere ekstern igjen. På toppen av dette begynner de å leke med masse farger... Synes ærlig talt IWC mangler selvtilitt på designfronten, spesielt etter at Richemont overtok.
 
Spennende med nytenkning fra IWC, men her synes jeg de feiler. Har ventet litt med dette innlegget fordi det ofte er sånn at en klokke må "gro" litt deg før det gir et skikkelig inntrykk, men...
Jeg får en lei følelse av Seiko-ish utseende, litt "konfirmant" og "se hvor kul klokke jeg har". Dessverre, fordi jeg generelt sett elsker IWC sine design.

Den nye vintageserien har jeg forsåvidt sansen for, men ikke det nye standard Aquatimerserien.
 
Fant denne linken om IWC-nyhetene, deriblant den nye Aquatimer'n....og jeg må si at i forhold til den gamle ser dette billig og fjortis ut...selvom kvaliteten sikker er den samme gamle gode....
ml_image.977971.jpg
 
Ser umiddelbart veldig lekkert ut,men generelt blir jeg veldig fort lei "glorete" klokker.men kanskje de er ute etter å nå en annen kunde gruppe for å øke salget, hvem vet?