Ny 114060 - storfornøyd og nysgjerrig

Foretrekker nok merkingen som AD`er gjør under lugs`n. Den vitner om at klokka kommer fra kontrollert opphav og gir meg en visshet om at jeg kan være trygg på at klokka kommer fra seriøse selgere. Denne merkingen er også en trygghet når papirene på klokka er forsvunnet, noe vi ofte ser på brukte klokker til salgs. Dette var vanlig merking etter service men da ble det vanligvis risset inn under baklokket.

Nei nei.

Det sier deg kun at klokken kommer fra en urmaker som liker å risse inn skrot i en lug, overhodet ingenting mer. Hvem som helst kan risse inn noe i en lug, det er ingen garanti for noe som helst overhodet.

Det er utelukkende en uting som jeg virkelig skulle ønske Bjerke ikke gjorde.

Nei nei.

Det sier deg kun at klokken kommer fra en urmaker som liker å risse inn skrot i en lug, overhodet ingenting mer. Hvem som helst kan risse inn noe i en lug, det er ingen garanti for noe som helst overhodet.

Det er utelukkende en uting som jeg virkelig skulle ønske Bjerke ikke gjorde.

Hver sin smak. Jeg har hatt en Milgauss fra Lian i trondheim og har en Explorer 1 fra Bjerke med deres egen lagerkode innrisset og ser kun på det som en fordel kontra en ulempe. Som sagt, for min de, kun en ekstra trygghet.

Hver sin smak. Jeg har hatt en Milgauss fra Lian i trondheim og har en Explorer 1 fra Bjerke med deres egen lagerkode innrisset og ser kun på det som en fordel kontra en ulempe. Som sagt, for min de, kun en ekstra trygghet.

Men poenget mitt er jo at det overhodet ikke er i nærheten av en trygghet. Hvem som helst kan risse inn ha som helst på samme kvalikative nivå som Bjerke har når de ødelegger lugs.

Det sier overhodet ingenting annet enn at noen har ødelagt en lug :confused::confused:

Jeg måtte selge en 11660LN jeg hadde fordi dette irriterte meg sånn...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Var innom Bjerke i går og fikk prøvd den nye, limiterte Monaccoen på armen. STuderte kassen og hva fant jeg? Joda, en ødelagt lug full av graverte tall :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Var innom Bjerke i går og fikk prøvd den nye, limiterte Monaccoen på armen. STuderte kassen og hva fant jeg? Joda, en ødelagt lug full av graverte tall :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

+1. Herregud jeg skjønner ikke vitsen, den kjøpes jo fra en AD, man får stemplet garantikort og kvittering, klokken har serienummer fra produsent - trenger man mer sikkerhet? De dytter jo "sertifiseringen" ned i halsen på deg på denne måten. Hva blir det neste, at de begynner å skrive "Bjerke" på skiven? :confused:

Rent spekulativt kunne det kansje medført til økt samlerverdi for fremtiden?

Neppe noe mer enn hva jeg kan få til ved å dinge bezelen inn i garderobeskapet mitt f.eks.

Dette er jo såpass lite at det egentlig bare ser ut som en litt kjip ripe.

Uten å svare for andre, så tipper jeg at det er "Bjerke" på skiven Entropy mener.