NURK møte 061008

Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo / / Bergen
Det var hyggelig å se så mange fra Tidssonen på NURK møtet igår. Tror vi var bortimot 7-8 stykker ! Det var tydelig at NURK også satte pris på det.
Det ble sagt at dette var deres, hittil, største møte,- nærmere 25 - 30 stykker, talte jeg på det meste ! :D

Presentasjonen av Panerai, som Joachim holdt, må sies var vellykket. At mange Paneristis også hadde tatt med seg sine kjære ur, som både kunne bli beskuet og tatt på, satte nok en ekstra spiss på det hele.

Personlig synes jeg det er morsomt å se bredden av klokkene på NURK-møtene. Fra gamle Yuma og Timex via Omega og Certina-ur fra 50-årene til nyere Rolex i rosé gull til prangende nyere Bell & Ross, Breitling og ikke minst, storslåtte og enorme Panerai ! Det ble hentet fram gamle ur i knipper fra lommer og fra forseggjorte presentasjons esker og etuier. For flere av de tilstedeværende var tydeligvismekanikken i urverkene de viktigste, mindre viktig var ripene på glass (plexi) på kasser og lenker....?

Mitt første møte med Dag Braanaas og NURK, skriver seg fra ca 1994, (min Rolex periode :mrgreen: ) men av ulike årsaker har jeg ikke vært noe særlig aktiv i det miljøet, men med så mange "kjente" fra Tidssonen som har vist interesse for NURK, vil det muligens endre seg.
Det er mye kunnskap å hente der ihvertfall !

Synes det er hyggelig at NURK holder til på riktig side av landet :D

Hyggelig møte og hyggelige folk. Min sønn på 9 år som var med maste faktisk ikke om å dra hjem..noe som betyr at han ikke
kjedet seg :) Han er nok en "klokkegutt" snodig.... :eek:

Et hyggelig møte.
Bra foredrag av S-B også!

Jeg rakk ikke hilse på så forferdelig mange eller titte på alt som var fremme på NURK-møtet, så jeg er nok nødt til å møte opp senere en gang også.