NTH

Medlem
8. mars 2014
Innlegg
948
Sted
Oslo
NTH hadde byttet navn da jeg studerte der, men jeg brukte alltid det gamle navnet. Spesielt når jeg var i nærheten av noen av mine venner eller bekjente som studerte på Dragvoll - de som "studerte" ved NTNU.

Studietiden var ikke bare gull og grønne skoger, og jeg er ikke av dem som kaller det den beste tiden i livet. Det handlet riktignok mer om privatlivet enn studiestedet, for å være på Gløshaugen/NTH likte jeg alltid godt. Dessuten var veien ned til Lerkendal kort.

Jeg opprinnelig trønder, og selv om mye av det trønderske i meg er vasket bort etter mange år i landflyktighet så følger jeg fortsatt med når RBK spiller. Så svart og hvitt er "fargene mine".

Med det som bakteppe - hva kan være bedre enn en klokke som heter NTH og kommer i en kledelig svart/hvit versjon?


2016-10-08-13-10-21.jpg

NTH er et nytt merke startet av Chris Veil, mannen bak Lew and Huey. NTH skal visstnok stå for Nod To History (ifølge watchuseek). Den første kolleksjonen heter Subs, og det er åpenbart at det er snakk om sub homages, selv om noen er mer Rolexinspirert enn andre.
http://www.janistrading.com/subs/



2016-10-08-13-33-11.jpg

Nå starter også over helgen salget av NTH Tropics, en supercompressorinspirert kolleksjon med veldig kule skiver:
http://www.janistrading.com/tropics/



2016-10-08-14-42-17.jpg

Felles for alle Subs-modellene er kasse, lenke og urverk. Variasjonen ligger i visere, skive og bezelinsert. Alle har 40mm kasse, 11.5mm tykk, buet safirglass, og Miyota 9015 urverk. Jeg har hatt klokker med det urverket i før, og har alltid vært veldig fornøyd. Klokkene har dessuten 300m vanntetthet, og skrudd krone. Størrelsen og tykkelsen var selling point for meg. Dykkerur blir ofte for store for meg, håper dette passer bra.



2016-10-08-14-48-47.jpg

Klokken kommer i en veldig fin reiseboks. Den føles ikke spesielt luksuriøs, men absolutt adekvat. Dette er jo ikke en dyr klokke, og forventningene til tilbehøret er deretter. Klokken kommer på lenke som standard, men man får også med en gummirem med en helt nydelig duft av vanilje.



2016-10-08-14-54-08.jpg

Lenken virker litt tynn og skranglete, men det er solide endeledd som passer perfekt, skrudde pins og låsen er godt laget og virker svært sikker selv om den ikke er spesielt kraftig. Det er mikrojustering på låsen, men ikke "diver extension". Og det burde være nok ledd for enhver arm. I tillegg til de som stod på, var det tre ekstra ledd med i pakken. :p



2016-10-08-14-58-44.jpg

Man kan velge om man vil ha dato eller ikke. Datovinduet er eventuelt plassert 4:30, ikke favoritt for min del, og ville uansett ha datoløs, så enkelt valg for min del.



2016-10-08-15-03-20.jpg

Siden jeg ikke hadde liten nok skrutrekker til å få tatt av lenkeledd ble det rett over på gummi. Syns dessuten at den kler sort gummi bedre enn lenke, så helt greit.


2016-10-08-15-10-41.jpg


Lumen er bra, og har den fått litt lys på kvelden varer det hele natten. Men, markørene på skiven mister mer lysstyrke enn viserne og bezelen, noe som ikke er helt perfekt. Og - på min så er det en liten skade på 40-tallet på bezelen som ikke vises særlig godt på dagtid, men er åpenbar på natten. Meldte fra om dette til Chris Vail som var svært serviceminded og veldig grei å kommunisere med.



2016-10-08-15-18-12.jpg


Sånn, det var det. Takk for titten. :)
 
Gratulerer!
Ser veldig bra ut!
Har selv også kikket på disse og tidligere Lew & Huey modeller. Skulle vært artig å se den live en dag. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansur
Gratulerer!
Ser veldig bra ut!
Har selv også kikket på disse og tidligere Lew & Huey modeller. Skulle vært artig å se den live en dag. :)
Takk, syns også den ser veldig bra ut. Kan jo ikke nekte for at den ligner på BB, men angrer ikke for at jeg solgte BBen til fordel for denne. Tudor slår NTH når du går ned på detaljnivå. Ikke like fin denne når du studerer med lupe, men på over 30cm avstand syns jeg faktisk denne er bedre. Kan sikkert ordne en privat visning en gang, du har jo en Nomos jeg gjerne skulle sett også. ;)


Flott klokke, gratulerer!
Tøff klokke. Gratulerer med nytt :)
Gratulerer med stilig dykker!
Takk for det! :)
 
Grattis!! fine de NTH'ene, jeg skulle faktisk akkurat unboxe en selv, men du kom meg i forkjøpet (jeg gikk for 2 varianter, nacken vintage black og Oberon)....
Jeg har samme inntrykk som deg, super kvalitet på kassa, faktisk meget overasket over hvor solide de virker, men lenka har litt å gå på..
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansur