NSK Vårmønstring 2011

Hvor lenge varer det? Må man være medlem for å komme inn? Pris? Tar muligens en kjapp tur i båtpussepause.
 
JEg var der i dag. Dog med tysk bruksøse på parkeringsplassen og med kone og barn diltende ved siden av. Bilen min får jeg etter sigende tilbake fra lakk til uken, så da begynner det å nærme seg.

Var mye fint å se på i dag. Maseratiklubben kjørte i kolonne fra Hennie Onstad på Høvik og opp som vanlig var vel ikke mer enn åtte biler, men det er greit oppmøte.

På klokkefronten spottet jeg mye Rolex sport i stål, også en del TT. Spottet faktisk en TT Sub eller GMT som manglet hele bezelen. Merkelig å gå rundt med klokken slik.
 
Det forklarer hvorfor jeg ikke fant Meraken din, Ursa Major. Selv kom sent og fikk i kjapp småjogg med meg det som var igjen. Det var mange av bilene (og klokkene) man forventer å se, men jeg kan knapt klage når jeg selv stiller i en Porsche det går 13 av på dusinet. Jeg savner alltid det eksotiske og skurrile på slike tilstelninger. Høydepunktene av det jeg fikk se var Alfa Romeo 1900C og en Lamborghini Miura, som som alltid var utstilt slik den alltid er avbildet: Med alle dører, panser og koffertlokk åpnet slik at man nesten aldri får se det som trolig er bilhistoriens vakreste siluett.
 
250 California Spyder var også grymt - ikke hverdagskost!
Maserati Sebring Serie 2 er en bile jeg ser oftere enn folk flest, men er alltid en høydare, ikke misnt Stratos Stradale.

Forhåpentligvis er min Merak ferdig montert om noen uker (gitt at jeg får den tilbake denne uken...), så da må vi vel endelig møtes til klokke/bil-prat.