Solgt Norskkjøpt og komplett Hamilton Jazzmaster Day Date Auto (NY og strøken)

Medlem
6. aug. 2020
Sted
Moss
Selger en flott, strøken og komplett Hamilton Jazzmaster Day Date Auto med hvit skive og rosegull markører.

Spesifikasjoner hentet fra Hamilton sin nettside:
  • Reference:H32505511
  • Caliber:H-40
  • Collection:Jazzmaster
  • Movement:Automatic
  • Case size:40mm
  • Thickness:(mm)11.52
  • Dial color:White
  • Case material:Stainless steel
  • Crystalsapphire
  • Lug width:20mm
  • Power reserve: 80 hour
  • Water Resistance5 bar (50m)
  • Anti Reflection:Yes
  • Open Case Back:Yes
  • Super Luminova:Yes
  • Strap type:Calf leather
  • Buckle typePin buckle
  • Buckle width: 18mm

Dette er en tidløs og clean klokke som kan brukes til det aller meste. Den går ypperlig til dress med høyde på kun 11mm, men er sporty nok til å kunne dresses ned med valg av annen reim eller lenke. Kassen er 40mm, som er en nokså optimal størrelse for de fleste håndledd, og kler de fleste anledninger.

Jeg synes at Hamilton er meget dyktige på kassene dem lager. Virkelig kvalitetsfølelse over kassen på denne. Imponerende grad av børstet og polert finish på lugs og siden av kassen. Her får man også Hamilton sitt automatiske kaliber H-40 basert på ETA 2834-2 med hele 80 timers gangreserve.

Litt interessant at samme ur med brukt av Sandra Bullock i filmen Ocean's Eight (2018).

Klokken er nylig anskaffet hos B. Andresen i Moss 26/4-25. Medfølger boks, garantikort, manual, tag. Kommer med 2 års garanti. Jeg har kun prøvd klokken på hjemme. Plasten er fortsatt på baksiden. Tilstand er 10/10. Ingen hairlines eller bruksmerker. Reimen er også stiv og som ny.

Jeg kjøpte den for å ha en elegant, litt dressa ur til 17.mai. Ser at denne dessverre vil få lite armtid med flere andre klokker i rotasjon.

Pris:
Jeg betalte veiledende butikkpris på 11.395,-
På Urverket ligger den til 10.895,-
Tilsvarende nytt sett fra 2025 på Chrono24 er priset til 7251,- eks frakt og moms. Vil koste rundt 10.500,- å få den inn til lands.

Tenker at 9000,- er en ganske fair pris mtp at denne ikke har blitt brukt. Man sparer nesten 2.500,- på butikkpris. Er uansett åpen for edruelige bud.

Sammenligning av Jazzmaster Day Date og Omega Aqua Terra:

For de som er interessert i å se en sammenligning av Jazzmaster Day Date mot Omega Aqua Terra kan se på følgende youtube video:

Aqua Terran er selvsagt en bedre klokke enn denne, men man får rå kvalitet og spesifikasjoner i Jazzmaster til en brøkdel av prisen av Aqua Terra. Jazzmasteren har også en estetisk flott skive, etter min mening:)

Vedlegg

• nr 1.jpg
    nr 1.jpg
    151,9 KB · Visninger: 0
  • nr 4.jpg
    nr 4.jpg
    135,1 KB · Visninger: 0
  • nr 5.jpg
    nr 5.jpg
    126,4 KB · Visninger: 0
  • nr 6.jpg
    nr 6.jpg