Nomos Glashütte, hva tenker asylet om dette merket ?

Jeg fikk nesten en nomom på auksjon for et halvt års tid siden. Firkantet sak med lys skive. Har enda ikke tilvgitt meg selv for at jeg ikke bød høyere..

Nomos er absolutt godkjent hos meg, klassisk pene ur med dekorerte urverk. Med tanke på hvor sjeldent de er å se brukt er Nomos en av de få produsentene som har blancofullmakt for impulskjøp! :p

Nomos

Hei,

Fant denne tråden her på TS, og vekker den til live igjen... :)

Jeg har kjent til Nomos i mange år egentlig, og enkelte ganger sett/tatt på dem i butikk uten å handlet.

Hadde absolutt ingen planer om urkjøp i dag, men så ble det et lite impulskjøp :)

En 40mm Ludwig Automatik. Skulle gjerne hatt dato modellen, men den hadde dealeren kun med sort skive
- og et slikt ur føler jeg selv må ha hvit/lys skive.

Tror man skal lete lenge etter å finne et ur av en slik kvalitet og skjeldenhet - til denne gi-bort prisen.
Uret er forholdsvis elegant - kanskje litt for elegant for meg også - men da passer det likevel utmerket på kona :)

Et par raske bilder:

NomosLA5F.jpg

NomosLA7B.jpg

Thanks for looking,

BT

Club Datum Automat er 42mm i hvert fall.

Gratulerer så mye med en flott Nomos.. kjøpelysten blir ikke mindre gitt.

Gratulerer.:D
Gøy å se at en Nomos endelig fant veien til TS.
Skikkelig klassisk design på den der. Veldig pent med de viserne og romerske tall sammen.

Kom forresten over denne nyheten mens jeg var inne på TZ.
Nomos Glashutte Zurich Weltzeit
nomoszur.JPG

Case in stainless steel, measuring 40mm x 11mm.
Domed sapphire crytal and display back. Water resistance to 30 meters.

Movement: ξ (xi) – manufactory caliber with automatic movement and world time indicator.

Det er desigmessige masterpicer! Har silket på nomos lenge, club datum er 41.5mm. Uten tvil en som kunne vært i boksen, men detter litt ut på den avrundete kassa + oransje. DNA til Nomos er Strickt konstruktionsceichnung. Tagente og orion datum hadde vært fine i 41-43mm. Muligens Zurich men da er man oppe i 2800 EUR.. Elegante klokker! Jakten fortsetter :D

http://www.glashuette.com/index.php?id=84&L=1:

Nomos

Yes, det er nok som nevnt Club modellen man finner i en størrelse nærmere 42mm pr. i dag.

Ser for meg at en slik Club Automatik Datum må være en genial super-underestimated sak til hverdagsbruk.

Ellers er den helt nye GMT modellen som vist på bildet, spennende.
Muligens LITT for mye tekst på skiven etter min smak, men funksjonen er interessant.

BT

Har en club datum auto på hånden nå (ikke bokstavlig talt dessverre), men klarer ikke helt å bestemme meg.

Det jeg er bekymret for er at lug-to-lug er så enormt som det ser ut som, selv på en klokke med under 42mm kassedim er det ikke god stemning om lugs herjer rundt 2 meter på hver side.

Aldri klart å finne en lug-to-lug mål på akkurat denne og det plager meg litt :s.

Nomos

Bestilte selv Nomos Orion fra nettbutikken deres tidligere i sommer.
Disse urene er klassiske, enkle og vakre. At det er inhouseverk trekker ikke ned :)
For meg, som hører til den kvinnelige andelen av befolkningen, med tynne håndledd, er dette et perfekt dressur på jobb.
Mye klokke for pengene.

Disse urene er klassiske, enkle og vakre. At det er inhouseverk trekker ikke ned :)
For meg, som hører til den kvinnelige andelen av befolkningen, med tynne håndledd, er dette et perfekt dressur på jobb.
Mye klokke for pengene.

Pics, or it didn't happen.
Velkommen på sonen. Hyggelig at det kommer en dame til her inne, tror Rambutan har fått herske og råde som hun vil hittil :D

Mye klokke for pengene.

Så flott og velkommen! Ser gjerne bilder og det hadde vært hyggelig om du vil være en del av denne "gale" gjengen:D

Pics, or it didn't happen.
Velkommen på sonen. Hyggelig at det kommer en dame til her inne, tror Rambutan har fått herske og råde som hun vil hittil :D
Ja, det er jaggu på tide!!
Vet jeg er stor(og til tider vulgær) i kjeften her inne, men det er bare fordi jeg må matche dere oppblåste påfugler vet du. ;)

Jeg venter på damenes klokkehjørne og snikksnakkerier ;)

Fra mobilen