Noen tanker om 3940 Patek Philippe Grand Complication Perpetual Calendar?

Medlem
21. okt. 2015
Innlegg
595
Sted
Skedsmokorset
jeg er nesten helt blank på PP og Perpetual Calender, men denne 3940 har ligget på Finn en god stund og får min oppmerksomhet med jevne mellomrom (har lyst på den!). Er der noen her som vil dele noen tanker her? Jeg lure på alt fra verdi til servicekostnader. Tar også gjerne innspill på andre modeller som jeg bør vurdere. Mitt budsjett er 2-300.000,-
 
Denne kom aldri opp i tråden Endgame tror jeg, men burde gjort det. Kanskje det ultimate ur imho. Veldig mange her inne er veldig begeistret for Nautilus og Aquanaut (med god grunn), men det er Calatrava eller den typen Grand Complications som er Patek for meg. Men merk deg samtidig at den på Finn er vel 36mm, så du må nesten vurdere om du er komfortabel med størrelsen. Kjøper du fra Brilliant Watches har du jo muligheten til å se og prøve først.

Mange bra forslag i Endgame tråden som kan leses her: http://www.tidssonen.no/forum/threads/endgame.43145/
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Denne kom aldri opp i tråden Endgame tror jeg, men burde gjort det. Kanskje det ultimate ur imho. Veldig mange her inne er veldig begeistret for Nautilus og Aquanaut (med god grunn), men det er Calatrava eller den typen Grand Complications som er Patek for meg. Men merk deg samtidig at den på Finn er vel 36mm, så du må nesten vurdere om du er komfortabel med størrelsen. Kjøper du fra Brilliant Watches har du jo muligheten til å se og prøve først.

Mange bra forslag i Endgame tråden som kan leses her: http://www.tidssonen.no/forum/threads/endgame.43145/
Takker for oppmuntring til å gå for en Patek med Grand Complication, kjøpte like godt denne 3940. Har nå gått med den en stund men sitter fortsatt å stirre på alle detaljer! Bilder gjør den ikke rettferdighet, men det gjelder vel alle virkelig high-end klokker, kamaraet får rett og slett ikke alt med...
 
d4b.jpg
 
Takker for oppmuntring til å gå for en Patek med Grand Complication, kjøpte like godt denne 3940. Har nå gått med den en stund men sitter fortsatt å stirre på alle detaljer! Bilder gjør den ikke rettferdighet, men det gjelder vel alle virkelig high-end klokker, kamaraet får rett og slett ikke alt med...
Gratulerer!! Bilder ja takk :)
 
Et dårlig bilde on the fly! Med som dere ser er det er det dags, dato, måned, skuddårs og månefase friskt! Tar noen ordentlige når jeg kommer hjem igjen . Den observante vil se at jeg har klart å sette månefasen 2 døgn feil, dette så jeg først d. 11/4 ubs!
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    131,8 KB · Visninger: 0
IMG_1335.JPG
IMG_1334.JPG
Fikk meg et ikke så lite "støkk" i går morge, Pateken hadde stoppet i winderen! Hjelp... den hadde jo ellers gått helt perfekt siden jeg fikk den. Litt nærmere undersøkelser avslørte at winderen hadde Winder med feil rotasjon hele tiden. Paten har rett og slett satt på merkelappen som gir instruksjon om rotasjons innstilling i forhold til caliber 180 grader feil! Nå virker de Winder og klokke som de skal, du må bare stille Winder rotasjonen motsatt av instruksjon! Bildet viser den innstilling som virker for min 240q. Eller er der noe jeg her misforstått?
 
Hei
Takker så mye for tilbake meldingen. Jeg tenker veldig på en slik - 1995 modell.
Den største bekymringen er at den er 36 mm.
Har et håndledd på 19,5.
Etter dine vurderinger vil den være liten til meg?

stig