Noen som vet?

Synes den første ligner litt på Prospex serien til Seiko.
Har du sett på disse?

mma.jpg


Synes dette noe av det råeste det går an å få som dykkerklokke.
 
det er nok

en Seiko 6159 - 7001
marine masteren er egentlig en re edition av denne.
 
Uten å svare på tråden. Om man har et spm. Kan det være smart å gi et lite hint om hva det dreier seg om i tittelen på tråden. Er nok veldig mange med mye kunnskap som ikke leser alle trådene her inne:)
 
Der er noget af et spring, fra de to afbildede - og udgående - vintage quartz ure, og så over til den automatisk 8L35 drevne MM300 - ikke mindst prismæssigt ;)

Måske du skulle gøre op med dig selv, om du ønsker en diver. Dernæst, afsæt en sum penge, som du vil bruge på uret. Endelig, så overvej, om du ønsker uret med quartz, kinetic, automatic eller SpringDrive. Seiko fremstiller indenfor de tre første kategorier ure i alle prisklasser, og kun indenfor SpringDrive teknologien er Seiko udelukkende oppe i de "øvre" prislag.

På det danske forum har jeg lavet en liste over mine personlige Seiko favorit-divere i forskellige prisklasser. Håber et link er ok ?

http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=de+bedste+seiko+divere

Min liste er dybt subjektiv, så der kan være langt flere relevante ure at inddrage - personlig smag og præference er jo heldigvis forskellig ;) :D
 
jopete:)

Du verden, ett godt skrevet innlegg og spennende lesning! Selv om jeg sliter med dansken!
Ja, valgene er mange, og lommeboken begrenset. Men seiko er jo er egen verden. For et spenn og en variasjon! love it!