Noen som vet noe om Deep Blue ?

Tror nok heller at lumespotten er det for backup. De fleste har vel med seg litt lys ned?

Ok, men er det behov for mer enn ett referansepunkt på bezelen?
Hva er det som måles? Minutter, timer?

Nå er ikke jeg dykker så det kan jeg ikke svare på, men det er hvertfall minutter som times med bezelen. Selv bruker jeg den aktivt på kjøkkenet :)

Ok, men er det behov for mer enn ett referansepunkt på bezelen?
Hva er det som måles? Minutter, timer?

I grunnen ikke. Det kan være greit å ha minuttmarkeringene på bezel for å time deco, men er strengt tatt ikke nødvendig i min bok.

Et deco dykk vil vare i mindre enn en time. For non-deco kan du være nede i timesvis, men da er det jo ikke sååå nøye med tidtagning.;)

Den har jeg ikke sett før, skal prøve på den. Men det spørs hvor mange typer lenke det finnes. Min er en eldre modell.

Takker så langt, med litt flaks kan den jo passe...:)

Hehehe, prøvde å bestille 2 pinner til lenka i webshoppen, men ombestemte meg da det ble 50 USD i tillegg for frakt.....

Hehehe, prøvde å bestille 2 pinner til lenka i webshoppen, men ombestemte meg da det ble 50 USD i tillegg for frakt.....

50usd i frakt? Det var litt mye! Om det blir til at jeg kjøper klokke der, så kan jeg slenge med til deg =)

Så da er det egentlig ikke så farlig om det er en 24-timers bezel på en dykkerklokke.
Ettersom man ved no-decodykk kan dykke i timevis er det kanskje rett og slett greit å ha GMT slik at man kan holde greie på om det er natt eller dag.
Etter hva jeg har hørt eller lest ble Explorer II produsert med tanke på hule- og polarforskere for at disse skulle vite om det var dag eller natt der de syslet med sitt.

Så da er det egentlig ikke så farlig om det er en 24-timers bezel på en dykkerklokke.

En dykkerklokke har dykkerbezel.
En GMT har 24 timers bezel.

Sånn er verden skrudd sammen for min del.;)

Til OP; Sorry for masse off-topic fjas.:oops:

En dykkerklokke har dykkerbezel.
En GMT har 24 timers bezel.

Sånn er verden skrudd sammen for min del.;)

Til OP; Sorry for masse off-topic fjas.:oops:

Sorry for enda litt OT.

Jeg er i prinsippet svært enig. Dykkerklokke har dykkerbezel osv.

Seamaster GMT (2234.50) "mangler" heliumventilen. Den er vel strengt tatt en GMT som tåler vann. Mye vann.

;)

Omega GMT er en ultimat reisedykker. To tidssoner, og klokken kan dykkes med - det er ikke alltid like gøy å ta av seg klokken på en luguber dykkebåt i et u-land, og bottomtimer eller computer har man likevel.