Noen som vet hva denne klokken er verdt? Rolex Oyster Perpetual, Geneva. Dameur m/lær rem. Quartz

Medlem
11. mars 2019
Innlegg
2
Sted
Halden
20190311_155431.jpg
 
Hei @Ritame og velkommen til TS.

Denne modellen ligner ikke på noen av de modellene Rolex hadde som quartz-ur. Din har noe som ligner Cellini kasse, men det pleier også å stå på skiven.

Foruten Cellini kasser var de andre quartz modellene levert med klassisk rund kasse, som man forbinder med Oyster-modeller.

Mulig andre her på TS med større ekspertise kan gi et 100% svar.
 
Hei @Ritame og velkommen til TS.

Denne modellen ligner ikke på noen av de modellene Rolex hadde som quartz-ur. Din har noe som ligner Cellini kasse, men det pleier også å stå på skiven.

Foruten Cellini kasser var de andre quartz modellene levert med klassisk rund kasse, som man forbinder med Oyster-modeller.

Mulig andre her på TS med større ekspertise kan gi et 100% svar.

+1

Rolex merket med «Oyster» skal i utgangspunktet være vanntette, og denne betegnelsen tror jeg ikke har vært brukt på «Cellini»-modellene.

«Perpetual» innebærer automatiske urverk, enten selvtrekkende eller manuelt opptrekk - altså ikke quartz (batteri).

Hvis det i tillegg står Geneva på skiven tror jeg konklusjonen om at denne er fake er rimelig nær.
 
Denne er trolig verdt en halv pakke tyggis pga god stand og kommer trolig ifra en av disse to autoriserte forhandleren
DA5FAF5D-D713-4AC4-AE36-0795C7DE95C2.jpeg C4C3469F-82EE-483A-BC79-054C10F6E344.jpeg

Men jeg har tatt feil før :)
 
Har ikke peiling på klokker :) selv om min bestefar var urmaker har ikke funnet noen Rolex som likner, så mulig den er fake som du sier. Får nok ikke en tyggis engang da