Noen som har ny monster eller andre seiko, med hacking og håndopptrekk?

Men

Medlem
15. sep. 2010
Innlegg
112
Er disse mere nøyaktige enn de gamle? De med enkelt verk uten håndopptrekk og hacking? Lurer litt på en Seiko superior av noe slag.
 
Jeg har Monster med hacking og opptrekk. Har ikke sjekket nøyaktigheten og heller ikke gått med den over lengere perioder, men jeg opplever den som veldig nøyaktig.
 
Har en relativt ny seiko monster med 4R36 - verket. Gikk rundt 13/14 sek for fort i døgnet de første ukene, men har roet seg betraktelig ned. Ca +7/8 i døgnet nå. Dog den er mer ømfientlig for posisjon enn longines hydroconquesten min (Dvs om longines klokka mi ligger med skive opp, skive ned, krone opp eller krone ned etc, så går den så godt som likt. Seikoen gir større forskjeller. HC'en går +2/3 sek for fort i døgnet - er dog et eta 2824-verk som sikkert er stilt noe mer nøyaktig).
 
Redigert:
Men jeg er veldig fornøyd med seikoen! Kjøpte denne fra creation watches til ca 1700kr. Verdt hver eneste kong Harald!
 
Det var en del sekunder det Fender77, jeg skal ta å sjekke min fra i morgen (Må begynne fra morgenen for å sikre at jeg har klokka.no tilgjengelig)

Syns i allefall Monstern virker mere presis enn SKX007´n min, hvor jeg føler jeg stadig må stille et minutt eller to tilbake.
 
Tja, 7/8 er ikke så gæli synes nå jeg, men mulig jeg åpner og justerer den et ørlite hakk. HC'en går godt innenfor cosc dog.