Noen som har handlet på urverket.no?

Hei!

Mange har nok vært i samme situasjon som dere...
Longines er bra, men kjøper man Longines bør det være en elegant Master collector modell, synes jeg. Logines er ingen sportsmerke, men et tradisjonelt og pålitelig urmerke med "urørt" ETA-urverk.

Hvis jeg er dere ville jeg ha sett meg inn i de ulike alternativene som faller i deres smak. Hadde jeg vært dere, ville jeg kanskje kjøpt en pent brukt Rolex Datejust fra 70-80 tallet. Blås i alle de tulle trend-pratene om at 36mm ur er lite - datejust er en tidløs klokke med solid inhouse-urverk som tåler litt, og kanskje beste av alt, den beholder sin verdi. Jeg kjøpte mitt første "high-end" klokke da jeg var student - en Rolex Datejust 90-tallet!

Hvis dere ikke er klokkekjente, bør anbefaler jeg dere å vente og spare litt til en handel hos en forhandler (Men vær obs på at de kanskje ikke vet noe særlig mye mer enn dere, men kun vil få dere til å kjøpe et ekte fint ur :D :p ). Det er alltid litt stass å eie noe nytt oig eget.... Lyke til! Informer oss her om deres valg....
 
topale skrev:
Jeg så litt på omega seamaster, men det ble for dyrt. En sterk kandidat for øyeblikket er Longines Hydro Conquest som koster 7800 hos urmaker. http://www.righttime.com/rt/longines/l3.642.4.56.6.htm

Hva synes dere om uret? har noen akkurat dette uret eller har erfaring med Longines generelt?
Eller har noen noen tips til andre ur av samme type til + - samme pris?

Jeg har kikket litt på uret i forbifarten, det var et greit sportsur. Hvis du går for det, send meg en PM så kan jeg gi deg et tips om forhandler som kan gi deg en hyggelig pris. Jeg er dog enig med time om at Longines ikke er det "riktigste" merket for et slikt ur.

Jeg ville heller gått for en brukt Omega Seamaster. Gjør leksene dine så kan det være en trygg og hyggelig opplevelse å kjøpe brukt. Se på en av mine tidligere poster for en oppskrift på et vellykket kjøp gjennom Timezone. Det har aldri vært så veldig viktig for meg å eie noe nytt, jeg liker bedre å få en skikkelig god pris :)
 
Jeg kommer til å fortsette å vente, tenke, gruble, drømme og smøre meg med tålmodighet til jeg har råd og funnet det rette uret. Skal si fra hvis jeg bestemmer meg for Longines klokken Anders:)
 
Sjefen min har klart å kjøpe seg en breitling super avenger på urverket.no
Men da vi gikk den litt nærmere etter i sømmene ble vi obs på at ett par av lume-dottene ikke var helt sentrert, og skruene på lenken ikke flate som på min skyland avenger.. Bezelen er heller ikke like "tight" som på min breitling. Så nå skal han ned til Bjerke og få de til å åpne kassen og ta en kikk inni...

Fortsettelse følger!
 
:eek: Jeg er litt skeptisk til urverket.no selv. Prisen inkl. norsk mva. og toll-tullet er ikke veldig forskjellig fra listeprisen hos AD. Vet forresten ikke om de selger NYE klokker heller siden kun autor. AD kan selge nye ur. :roll:
 
skjalg skrev:
Sjefen min har klart å kjøpe seg en breitling super avenger på urverket.no
Men da vi gikk den litt nærmere etter i sømmene ble vi obs på at ett par av lume-dottene ikke var helt sentrert, og skruene på lenken ikke flate som på min skyland avenger.. Bezelen er heller ikke like "tight" som på min breitling. Så nå skal han ned til Bjerke og få de til å åpne kassen og ta en kikk inni...

Fortsettelse følger!

Angående bezelen/skrukronen, tag'en min kom med slakk bezel kjøpt fra autorisert forhandler her i byen. Etter det jeg har blitt fortalt, kan det forekomme om en klokke har ligget lenge på lager.

Hei, er ny på forumet her, og kom over denne tråden da jeg søkte etter erfaringer på overnevnte nettbutikk. Synes dere er ganske krasse ihht. nettsiden, da det er spesifisert at prisen ekskluderer norsk moms, og at man sparer kanskje et par tusenlapper på å kjøpe en klokke i tredvetusenkronersklassen derfra.

Følgende påstander gis på nettsiden.

A: Urene er garantert ekte og ubrukte, med garantikort signert av ur.se som forhandler.

B: Man kan betale med fjortendagers faktura pending kredittsjekk.

C: Angrerett imøtekommes, man kan motta en klokke, få den åpnet hos evt. bjerke for å sjekke autensiteten, og så sende den tilbake om den viser seg være en forfalskning uten å bryte angreretten. Benytter man faktura som betalingsmetode slipper man betale et øre over portoen det koster å sende faenskapet tilbake, pluss at man kan bekrefte overfor samtlige kanaler (kelkoo, prisguide.no, diskusjon.no osv) at disse faktisk selger brukte klokker/forfalskninger.

Om urverket.no virkelig solgte falske klokker, tror jeg sannsynligvis noen hadde nevnt noe om det til nå, ikke nødvendigvis slengbemerkninger fra mennesker som i form av tilknytning til etablerte norske forhandlere ønsker en nettbutikk som selger prestisjemerker noen prosent under full utsalgspris alt vondt.

D: Man kan fortolle klokken selv, med bruk av poste restante, dvs man oppgir navnet på nærmeste svenske postkontor, henter klokka, og fortoller selv ved grensen. Om man i tillegg overnatter i sverige slik det gjerne er anledning til i fellesferien, kan man ta med seg en klokke med verdi oppad til kr 6000 tollfritt og momsfritt tilbake inn i landet.

E: Til slutt, urmakere kan tjene ved å selge fra ur.se, da de fortsatt får avanse fra salget, dog ikke like mye som om de skulle solgt de selv. De bestiller selv fra sine forhandlere.


Ergo, urverket.no virker på meg mer enn seriøst, noe briljantwatches, med stavefeil i annenhver annonse overhodet ikke gjør.


Sist, men ikke minst, jeg innehar INGEN tilknytning til urverket.no bortsett fra en prisforespørsel jeg fikk svar på etter en virkedag.
 
Lilac1, det er vel konkrete erfaringer som danner grunnlaget for kritikken, så vidt jeg vet. Samt forståelsen av det grunnleggende prinsippet om TANSTAAFL (There Ain't No Such Thing As A Free Lunch).

Når det gjelder Biljantwatches kan jeg ikke si noe som helst om seriøsiteten, men der ligger betalingen av lunsjen i at det tross alt er brukte ur vi snakker om ...

Dersom noen har handlet med hell fra Urverket.no hadde det vært knall å høre fra dere! :D
 
Anders skrev:
Lilac1, det er vel konkrete erfaringer som danner grunnlaget for kritikken, så vidt jeg vet. Samt forståelsen av det grunnleggende prinsippet om TANSTAAFL (There Ain't No Such Thing As A Free Lunch).

I dette tilfellet er det vel snakk om "A slightly cheaper lunch", noe internett har bragt videre til en hel verden av forbrukere.
Svenskene har antakeligvis litt lavere prisgrunnlag på slike ting enn det vi har, noe som ikke er umulig for meg å forstå, amerikanere enda lavere.

Det hadde forøvrig også vært knall å høre fra noen som kunne beskrive negative erfaringer med siden, siden sist jeg sjekket var salg av piratkopierte merkevarer rimelig ulovlig i skandinavia, og både norsk og svensk politi ville reagert relativt kjapt om et registrert foretak solgte slike. Og når det betales med faktura, noe som gjør risikoen fullstendig unevnverdig, ser jeg liten grunn til å kvie seg for å kjøpe, utover det faktum at du ikke får sett og prøvd klokken i levende live før du kjøper.
 
Lilac1 skrev:
Anders skrev:
Lilac1, det er vel konkrete erfaringer som danner grunnlaget for kritikken, så vidt jeg vet. Samt forståelsen av det grunnleggende prinsippet om TANSTAAFL (There Ain't No Such Thing As A Free Lunch).

I dette tilfellet er det vel snakk om "A slightly cheaper lunch", noe internett har bragt videre til en hel verden av forbrukere.

Det hadde forøvrig også vært knall å høre fra noen som kunne beskrive negative erfaringer med siden, siden sist jeg sjekket var salg av piratkopierte merkevarer rimelig ulovlig i skandinavia, og både norsk og svensk politi ville reagert relativt kjapt om et registrert foretak solgte slike.

Sant nok :) Jeg har selv handlet med stort hell fra privatpersoner i utlandet. En smakfull lunsj var det :) Dog brukte ur. Det er noe uvanlig med en gråforhandler med slike priser i Norden, og det hadde vært betryggende å høre fra personer som har handlet der om alle serienumre er på plass og papirer som medfølger er i orden. Så langt er det stort sett rykter jeg kjenner til.

Jeg tror ikke noen direkte har anklaget urverket.no for å selge piratkopierte varer, i så fall ville jo en politanmeldelse være langt mer virkningsfullt enn en post på et nettforum :roll:
 
Ja, altså det som betyr noe for meg er tre ting. Er uret ekte? Er uret brukt? Virker uret?

Importør kan spores fra enhver respektabel optiker fra serienummeret, så jeg etterlyser konkrete erfaringer på nettstedet.

Urverket.no understreker btw i FAQ'en at serienummer er intakte.
Her, for de som er interesserte: http://www.urverket.no/page_2.html

Faktura som betalingsløsning er jo supert. Frister litt mer enn å ta en bank wire transfer til en ebayselger, som i praksis vil si at du sender dem penger uten å konkret vite om du får noe som helst tilbake.
 
Enda viktigere må det også være at det man kjøper ikke er tyvgods!

Jeg kjenner ikke urverket.no/ur.se og har ikke snakket med noen fornøyde kunder. Hvor er de?
 
DJM skrev:
Enda viktigere må det også være at det man kjøper ikke er tyvgods!

Jeg kjenner ikke urverket.no/ur.se og har ikke snakket med noen fornøyde kunder. Hvor er de?

Jeg har ikke hørt noen konkrete negative erfaringer heller, og folk er LANGT kjappere å skrike ut slike enn positive.
Btw, om alt på siden er tyvegods, tror jeg de skal ha et par tyverier bak seg så stort utvalget er.
 
Hvis man legger på toll og mva er ikke prisene særlig langt unna hva man kan få klokkene hos en forhandler. Var inne å kikket på siden da jeg skulle kjøpe en breitling, men så ikke noe fortrinn ved å handle der.
 
Man sparer et par tusen om man kjøper noe dyrt, det er det hele.
Klokker er tollfritt btw.
 
Lilac1 skrev:
Man sparer et par tusen om man kjøper noe dyrt, det er det hele.
Klokker er tollfritt btw.

Klokker er tollfritt ja, men det er 25% merverdiavgift.

Tror mange bruker "toll" generelt om utgifter som tilkommer når en skal ta varer inn i Norge.
 
Jeg mistenker det ikke for å være tyvgods, ikke misforstå. Det hadde nok blitt komplisert å gjennomføre i så stor stil. Dernest er det vel en kjent sak at svært mange forhandlere selger sine klokker i bulk til gråmarkedet.
Men på den annen side - hvorfor selge til tyvgodspriser hvis man like godt kan selge til full pris? ;)

Jeg har også hørt konkrete negative erfaringer, og etterlyser altså noen med positive erfaringer.. De finnes nok!
 
Om det har forekommet konkrete negative erfaringer, vil jeg gjerne høre hva de dreier seg om (manglende levering, etc)
 
Ser ikke problemet ved å holde beskrivelsen av erfaringen generell. Svartmaling er spesifikt, og du vil hjelpe mange andre potensielle kjøpere om du er åpen om problemene her.

Det er også viktig for disse å vite at det dreier seg om et reelt problem, ikke problemer av typen "De trakk kortet mitt da de selv hadde bestilt klokken, ikke da de sendte den til meg"
 
Lilac1 skrev:
Ser ikke problemet ved å holde beskrivelsen av erfaringen generell. Svartmaling er spesifikt, og du vil hjelpe mange andre potensielle kjøpere om du er åpen om problemene her.

Det er også viktig for disse å vite at det dreier seg om et reelt problem, ikke problemer av typen "De trakk kortet mitt da de selv hadde bestilt klokken, ikke da de sendte den til meg"

Nei, da ser du ikke problemet.... Men det gjør jeg. Mitt tilfelle trenger ikke være representativt for alle salgene som gjøres fra denne butikken. Man må jo tross alt la tvilen komme tiltalte til gode.

Har selv handlet derfra en gang. Klokken kom mye senere enn oppgitt. Jeg dro til sverige for å hente klokken og da hadde de sendt feil klokke. De forsøkte å overtale meg til å kjøpe denne isteden ved å gi meg en liten rabatt. Dette var jeg absolutt ikke interessert i, og klokken ble derfor sendt tilbake. Mens jeg ventet på ny klokke var jeg innom en kamerat som er urmaker - han advarte meg sterkt mot å handle fra nettopp dette stedet. En av grunnene er at de er svartelistet hos alle autoriserte forhandlere og ingen av disse vil røre klokken din om de vet eller finner ut hvor den er kjøpt. Jeg ble fortalt om tilfeller hvor serienummeret inne i klokken var slipt bort med og det lå metallspon inne i kassen - noe urverket ironisk nok selv tar opp og nekter for på sin egen side. Det har også vært tilfeller hvor tilbakeføring av store summer penger har vært vanskelige.

I mitt tilfelle fikk jeg avbestilt klokken ved å stryke katten litt mer hårene. Tilbakeføringen av pengene tok lang tid og en periode hevdet de at pengene var tilbakeført på en gitt dato som i tid lå før datoen jeg faktisk hadde avbestilt klokken.... Øh... ja... dere ser det selvmotsigende og lite troverdige i det utspillet. Til slutt kom nesten alle pengene tilbake på konto. Siden de hadde tilgang til mitt kredittkortnummer ville jeg ikke begynne å krangle for noen hundrelapper - og lot det være med det.

Jeg mener hver enkelt å må få lov til å handle der de vil og selv ta risikoen. Selvsagt går det nok bra i de aller fleste tilfellene, men når det ikke går bra vil man nok ha et stooort problem.

Når det du sier er viktig for deg er om klokken er ekte, ubrukt og om det virker - vil jeg nok tro at det virker og mest sannsynlig er ekte og ubrukt. Men er slik gråsone-forhandler skaffer sine varer fra mange kilder. Med de svært gode kopiene som lages nå for tiden vil det nok kunne tenkes at man kan ende opp med en kopi. Ikke fordi nettforhandleren vil lure deg, men fordi deres "leverandør" igjen er av tvilsom karakter. Det er også verdt å nevne at det garantikortet som medfulgte min klokke ikke var utfyldt og garantien derfor per definisjon ikke var gyldig.

Som Anders sier er det ikke noe som heter en gratis lunch!