Noen som har handlet på urverket.no?

Medlem
10. juni 2008
Sted
Trondheim
Hei

Jeg er ny på forumet og forsåvidt nyfrelst i klokkeverdenen også:) Jeg suger til meg alt jeg kan om kvalitetsklokker, da jeg etterhvert har tenkt å investere i en helt spesiell klokke jeg skal ha forhåpentligvis hvertfall 20 år fremover. Jeg sitter mye på nettet og ser på ulike modeller og priser, og går ofte innom urmakere for å se de aktuelle modellene og stille spørsmål. Og når jeg dumper over http://www.urverket.no blir jeg litt skeptisk. De tilbyr klokker til sterkt reduserte priser, og er det noe jeg har lært her i verden er det at hvis noe fremgår som for godt til å være sant, er det som regel det.
Er det noen her som har erfaring med urverket.no, og evt hva tror dere om siden?

Det var forresten en glede å snuble over dette forumet, siden det er vanskelig å finne diskusjoner og forum om klokker på nettet som er basert på kunnskap og ikke synsing og drittslenging.
Håper på svar!

Hei!

Det har vært en del negative episoder med denne nettsiden og jeg ville styrt unna den om jeg var deg... Har selv noe erfaring med dette nettstedet og kan absolutt ikke anbefale de. Som du selv sier: er det for godt til å være sant, så er det nok det!

TANSTAAFL.

There Aint No Such Thing As A Free Lunch :mrgreen:

(Dog er det land som serverer billigere lunsj enn Norge ...)

Takk for tilbakemelding. Blir nok til at jeg styrer unna. Nesten litt synd, for prisene var uslåelige. hehe

Jeg vil faktisk heller anbefale en privat deal på et brukt ur gjennom Timezone.com eller et annet forum, etter grundig research av selger. Se etter oppskrift i en av mine tidligere poster.

Hei

Jeg kom selv over urverket.no og siden ser jo flott ut og prisene er jo fantastiske. Men en kan jo begynne å lure på hvordan dette er mulig ettersom prisene er langt lavere enn i "butikken". Men når det er sagt...du kan kjøpe klokker til en bra pris når du er ute å reiser. Plasser som Sør-Afrika og Malaysia har hyggelige priser men dette vil blant annet variere med valuta svingninger. Jeg kjøpte en flott IWC Portofino Chronograph da jeg var i Sør-Afrika i mars :)

Kjøpte du den hos en autorisert forhandler da? Jeg er litt skeptisk på å kjøpe i utlandet, de selger jo klokkene billigere, men det florerer jo av kopier, og en god kopi kunne kanskje lurt mitt utrente øye. Jeg har ikke så god peiling at jeg kan stole 100% på at jeg ikke kunne blitt lurt av en kopi...

For å si det sånn...det var stil over butikken jeg kjøpte min IWC i :) Butikken lå i et kjøpesenter og da jeg fant butikken var døren låst. Men det viste seg at den ikke var stengt....det måtte bare komme en vakt å låse opp for meg. Så først låste han opp døren for meg og jeg slapp inn i en sluse. Så når døren ble lukket bak meg kunne døren inn til butikken åpnes. Her var det svære møbler og små bord slik at ekspeditøren kunne sette seg ned med hver kunde og snakke om varene :) Jeg følte meg faktisk litt utafor ettersom jeg kom i en sliten t-skjorte og shorts så jeg tror nok ikke at de forventet et salg. Men når de sa prisen og la til at jeg kunne få 10% avslag slo jeg til med en gang :)

Jøss, d hørtes ut som en butikk med stil ja! Jeg synes det er altfor lite sånt i Norge. Få butikker og ingen som selger brukt. Er markedet i Norge virkelig så lite?

gardkarlsen, gratulerer med en IWC!

Har selv vært i Portugal og Tyskland ++... De sa de kunne gi meg 10% med en gang jeg satt meg ned og prate dem;)
Sier forhandlere i Norge det så tidlig? Neppe... De i utlandet kunne også mer om klokker enn de i Norge. Det er meget synd, synes jeg.

Kan forhandlere i Norge finne på å gi deg avslag på pris i det hele tatt? Går det an å prute? Er det noen her som har klart å få ned prisen på en ny klokke hos en forhandler her til lands?

Jeg har da aldri betalt full pris på nye klokker i Norge. 10-15% alt etter hvor dyr klokka er.

topale skrev:
Kan forhandlere i Norge finne på å gi deg avslag på pris i det hele tatt? Går det an å prute? Er det noen her som har klart å få ned prisen på en ny klokke hos en forhandler her til lands?

Når det er snakk om gjenstander som brått koster en del kroner er det som regel alltid mulighet for prisdiskusjon. Dette er de fleste butikkene klar over. Går man frem på en rolig og seriøs måte, er de fleste villige til å gi et brukbart avslag.

Greit å vite:) De butikkene jeg har vært på og sett på klokker og stilt spørsmål har ikke virket særlig prutbare. Men så har jeg ikke vinklet det som at jeg skulle kjøpe noe der og da heller...