Noen som har greie på dame datejust?

Medlem
5. okt. 2012
Innlegg
867
Ser på Datejust til kona, two tone gull/stål, helst hvit skive, uten diamanter, «vanlige» enkle batons, ikke romertall, jubilee lenke.

69173 ble produsert fram til 2003, da tok 179173 over og ble produsert til dagens modell i 28mm størrelse kom.


Både 69173 og 179173 er i 26mm, har safirglass og ser veldig like ut syns jeg. Har notert at 69173 ikke kommer med hvit skive slik 179173 gjør, har iallfall ikke klart å finne en 69173 med hvit skive og safirglass, så dersom de finnes er de nok sjeldne.

Er det andre forskjeller?

Dersom disse to modellene er så like er det ikke rart at den senere modellen koster ca 50% mer? Greit det er en nyere klokke men mht verdien om f.eks 20-30 år bør vel den være ganske lik?
 
Redigert:
Ok, for å svare meg selv har jeg googlet endel og funnet ut at det er noen forskjeller mellom de to modellene.

179173 har noe kraftigere lugs, men den største forskjellen ligger i lenka som er betydelig kraftigere og mer solid på den nyere modellen. Den har også såkalt skjult clasp, som ser mye bedre ut etter mitt syn.

Ser ut som vi går for den nyere modellen selv om den koster endel mer.
 
Ok, for å svare meg selv har jeg googlet endel og funnet ut at det er noen forskjeller mellom de to modellene.

179173 har noe kraftigere lugs, men den største forskjellen ligger i lenka som er betydelig kraftigere og mer solid på den nyere modellen. Den har også såkalt skjult clasp, som ser mye bedre ut etter mitt syn.

Ser ut som vi går for den nyere modellen selv om den koster endel mer.
Har du funnet nr på ny lenke om man skulle ettermontert denne med skjult clasp?
 
Fant ut at gull/stål lenka til 179173 med skjult clasp har nummer 63133, vet ikke om denne passer 69173, men vil tro det?
 
  • Liker
Reaksjoner: twt2
Kjøpte en two tone DJ i 31 som gave til fruen i sommer. Jubilee med skjult clasp var en viktig detalj.
Men prøve i butikk er uansett et `must` var min erfaring etter utallige bilde `teasere`